Splinter Cell - Conviction

Splinter Cell - Conviction

Een zinderende combinatie van Tom Clancy, Enemy of the State en The Bourne Identity! De gevallen geheimagent Sam Fisher zoekt naar wraak, en deze keer is het persoonlijk! Verraden door zijn voormalige werkgever Third Echelon, gaat hij op zoek naar de moordenaar van zijn dochter. Opgejaagd, bevindt Sam zich in een race tegen de tijd waarin miljoenen mensenlevens bedreigd worden door een dodelijk terroristisch plot.

Mark & Execute

Zeg voorgoed vaarwel tegen Sam's drie groene lichtjes. Na het hoogverraad van Third Echelon trekt hij namelijk op een destructieve missie om komaf te maken met laffe organisatie. Hoewel de gameplay nog steeds uit stealth bestaat, hebben de makers besloten om het stealth concept grondig te ontstoffen. De makers vonden dat ze met Chaos Theory, alles uit het schaduw-stealth genre gehaald hebben. Hun aandacht gaat daarom naar de nieuwe combateigenschappen van Mr. Fisher. De combat is rauw, hard en onverschrokken. Om de balans tussen stealth en actie te verzorgen, kan de speler zelf beslissen hoe hij zijn vijanden benadert. Een kamer met drie bodyguards is moeilijk te infiltreren, zelfs met Sam's uitgebreide skillset. Als hij echter twee personen via de 'Mark & Execute' neermaait, kan hij zijn hand-to-hand moves op de laatste los laten. 'Mark & Execute' is het nieuwste speeltje. Denk hierbij aan de markering bij de deurcamera van Rainbow Six Vegas. Alleen moet Sam terugvallen op zijn MacGuyver-verbeelding. Je gebruikt bijvoorbeeld een autospiegel om onder deuren te gluren. De 'Mark & Execute' beperkt zich trouwens niet alleen tot vijanden maar ook lichtbronnen, explosieven of vallen.

Last Known Position

Een andere manier om je vijanden te veschalken is de 'Last Known Position' of de laatste positie van Sam door de ogen van de vijand. De positie wordt aangeduid met een witte silhouette van Sam. Met de 'makkelijke' vijanden kan je sollen. Latere vijanden zoals de Third Echelon agenten zijn moeilijker te verrassen. De AI van slimme vijanden zal ramen en richels bekijken en met zaklampen alles grondig onderzoeken. Het is belangrijk dat Sam altijd in beweging blijft. Als een vijand je opmerkt, is het trouwens niet meteen game over. Sam Fisher is leniger dan ooit tevoren. Dankzij Sam's nieuwe vechtstijl, gebaseerd op Krav Maga (een Israëlitische defensiesysteem), kan hij vijanden op een brutale en meedogenloze manier ontwapenen. Alle bewegingen voer je trouwens uit met slechts één enkele knop. Het gevechtssysteem is ook contextgevoelig. Sam gebruikt nabije objecten en omgevingen om schedels te kraken en armen te ontwrichten.

Cinema Cell

Onze persoonlijke favoriet van de nieuwe Splinter Cell is de cinematische voorstelling van het verhaal en de opdrachten die je moet uitvoeren. In de vorige games zat er telkens iemand in je oor te lullen, nu speelt alles zich dynamisch af door het te projecteren op de achtergrond. Flashbacks, tussenfilmpjes en informatie over je situatie worden voorgesteld alsof er een bioscoopprojector op de muren staat te schijnen. In een van de eerste missies moet je een herenhuis infiltreren, op het huis wordt er in grote letters 'Infiltrate The Mansion' geschenen. Later zie je andere opdrachten verschijnen op cruciale objecten in je omgeving. Het sleept je volledig mee dankzij de naadloze gameplay en bijhorende cutscenes. En je wordt niet langer uit de game gehaald door vervelende laadschermen. In 2007 werd Conviction opnieuw naar het ontwerpstadium gekatapulteerd. Twee jaar en een nieuw concept later, zijn we blij dat Ubisoft zo'n gewaagde gok heeft gemaakt: Splinter Cell

Kies uw kleur

Splinter Cell - Conviction product image

Kies uw maat

NVT
Levering 2-3 Werkdagen
  • Gratis verzending vanaf 30 euro
  • Betaal veilig online via je eigen bank
  • Ontvang coins & unlock badges met Game Mania XP (meer info)

Splinter Cell - Conviction

Een zinderende combinatie van Tom Clancy, Enemy of the State en The Bourne Identity! De gevallen geheimagent Sam Fisher zoekt naar wraak, en deze keer is het persoonlijk! Verraden door zijn voormalige werkgever Third Echelon, gaat hij op zoek naar de moordenaar van zijn dochter. Opgejaagd, bevindt Sam zich in een race tegen de tijd waarin miljoenen mensenlevens bedreigd worden door een dodelijk terroristisch plot.

Mark & Execute

Zeg voorgoed vaarwel tegen Sam's drie groene lichtjes. Na het hoogverraad van Third Echelon trekt hij namelijk op een destructieve missie om komaf te maken met laffe organisatie. Hoewel de gameplay nog steeds uit stealth bestaat, hebben de makers besloten om het stealth concept grondig te ontstoffen. De makers vonden dat ze met Chaos Theory, alles uit het schaduw-stealth genre gehaald hebben. Hun aandacht gaat daarom naar de nieuwe combateigenschappen van Mr. Fisher. De combat is rauw, hard en onverschrokken. Om de balans tussen stealth en actie te verzorgen, kan de speler zelf beslissen hoe hij zijn vijanden benadert. Een kamer met drie bodyguards is moeilijk te infiltreren, zelfs met Sam's uitgebreide skillset. Als hij echter twee personen via de 'Mark & Execute' neermaait, kan hij zijn hand-to-hand moves op de laatste los laten. 'Mark & Execute' is het nieuwste speeltje. Denk hierbij aan de markering bij de deurcamera van Rainbow Six Vegas. Alleen moet Sam terugvallen op zijn MacGuyver-verbeelding. Je gebruikt bijvoorbeeld een autospiegel om onder deuren te gluren. De 'Mark & Execute' beperkt zich trouwens niet alleen tot vijanden maar ook lichtbronnen, explosieven of vallen.

Last Known Position

Een andere manier om je vijanden te veschalken is de 'Last Known Position' of de laatste positie van Sam door de ogen van de vijand. De positie wordt aangeduid met een witte silhouette van Sam. Met de 'makkelijke' vijanden kan je sollen. Latere vijanden zoals de Third Echelon agenten zijn moeilijker te verrassen. De AI van slimme vijanden zal ramen en richels bekijken en met zaklampen alles grondig onderzoeken. Het is belangrijk dat Sam altijd in beweging blijft. Als een vijand je opmerkt, is het trouwens niet meteen game over. Sam Fisher is leniger dan ooit tevoren. Dankzij Sam's nieuwe vechtstijl, gebaseerd op Krav Maga (een Israëlitische defensiesysteem), kan hij vijanden op een brutale en meedogenloze manier ontwapenen. Alle bewegingen voer je trouwens uit met slechts één enkele knop. Het gevechtssysteem is ook contextgevoelig. Sam gebruikt nabije objecten en omgevingen om schedels te kraken en armen te ontwrichten.

Cinema Cell

Onze persoonlijke favoriet van de nieuwe Splinter Cell is de cinematische voorstelling van het verhaal en de opdrachten die je moet uitvoeren. In de vorige games zat er telkens iemand in je oor te lullen, nu speelt alles zich dynamisch af door het te projecteren op de achtergrond. Flashbacks, tussenfilmpjes en informatie over je situatie worden voorgesteld alsof er een bioscoopprojector op de muren staat te schijnen. In een van de eerste missies moet je een herenhuis infiltreren, op het huis wordt er in grote letters 'Infiltrate The Mansion' geschenen. Later zie je andere opdrachten verschijnen op cruciale objecten in je omgeving. Het sleept je volledig mee dankzij de naadloze gameplay en bijhorende cutscenes. En je wordt niet langer uit de game gehaald door vervelende laadschermen. In 2007 werd Conviction opnieuw naar het ontwerpstadium gekatapulteerd. Twee jaar en een nieuw concept later, zijn we blij dat Ubisoft zo'n gewaagde gok heeft gemaakt: Splinter Cell

Reviews (4)

Schrijf een review
4.5
(3)
(0)
(1)
(0)
(0)

Productspecificaties

Spelmodi Online Multiplayer Competitief
PEGI leeftijd 18
PEGI inhoud Geweld, Grof taalgebruik
Uitgever Ubisoft
Releasedatum 13.04.2010
EAN 3307210329486
Merk Xbox 360
Genre Stealth

Koop nu

Splinter Cell - Conviction product image
Splinter Cell - Conviction
Levering 2-3 Werkdagen