Veelgestelde vragen over de Xbox Series X en S bij Game Mania

Op 10 november 2020 lanceren de Xbox Series X en Xbox Series S in Nederland! Misschien heb je al een pre-order (reservering) geplaatst in één van onze winkels, of wil je graag weten hoe je aan zo'n felbegeerde pre-order komt. Op deze pagina verzamelen we alle antwoorden op je vragen.

Maak eerst je keuze zodat we je zo goed mogelijk verder kunnen helpen:

» Ik wil graag een Xbox Series X of S reserveren

  • Hoe kan ik nog een Xbox Series S reserveren?


    Je kan de Xbox Series S reserveren door naar een van onze winkels te gaan en een aanbetaling te doen van €50. Je wordt dan onderaan de wachtlijst geplaatst. De eerste lichting van Xbox Series S-consoles is reeds uitverkocht, dus je zult in elk geval moeten wachten op een nalevering.

  • Hoe kan ik nog een Xbox Series X reserveren?


    Je kan de Xbox Series X reserveren door naar een van onze winkels te gaan en een aanbetaling te doen van €50. Je wordt dan onderaan de wachtlijst geplaatst. De eerste lichting van Xbox Series X-consoles is reeds uitverkocht, dus je zult in elk geval moeten wachten op een nalevering.

  • Wanneer kan de Xbox Series X besteld worden via de webshop?


    Omdat we eerst alle gereserveerde exemplaren willen uitleveren, zal het voorlopig niet mogelijk zijn om de Xbox Series X te bestellen via de webshop.

  • Als ik reserveer, heb ik dan een Xbox Series X op de releasedatum?


    Nee, als je nog geen reservering hebt, heb je geen Xbox Series X op de releasedatum. We zijn reeds door onze beschikbare aantallen op releasedag heen.

  • Wanneer ontvang ik mijn Xbox Series X als ik nu reserveer?


    De eerste leveringen van de Xbox Series X zijn reeds uitverkocht. Als je nog geen reservering hebt, zul je in elk geval moeten wachten op een nalevering. We hebben helaas nog geen informatie over wanneer de volgende naleveringen plaatsvinden. Uiteraard probeert Microsoft zo snel mogelijk de winkels opnieuw te bevoorraden en houden wij je op de hoogte zodra we weten wanneer jouw exemplaar bij ons binnenkomt.

  • Moet ik al betalen als ik een reservering wil plaatsen?


    We vragen alleen een voorschot van €50 om jouw plek op de wachtlijst te bevestigen. Dit doen we om te voorkomen dat men lukraak overal reserveert zonder intentie om de console op te komen halen. Uiteraard wordt dit bedrag in mindering gebracht zodra je jouw console komt afhalen - je betaalt uiteindelijk dus niet extra. Mocht je afzien van je reservering, krijg je dit voorschot ook cash terug. Zodra we weten dat jouw exemplaar bij de volgende levering zit, laten we dit aan je weten. Pas dan zullen we vragen om het volledige bedrag te voldoen.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.


    Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X gepre-orderd (gereserveerd) in de winkel

Goed gedaan! Je hoeft nu alleen nog te wachten. Als je nog geen bericht hebt gehad van jouw Game Mania-winkel, betekent het dat je helaas niet bij de eerste levering zit. Maar niet getreurd, want we hopen je binnenkort aan je console te helpen. Zodra wij meer informatie ontvangen over de volgende levering en indien je één van de gelukkigen bent die bij deze eerstvolgende levering hoort, zal jouw winkel telefonisch contact met je opnemen met het goede nieuws.

  • Wanneer word ik gecontacteerd?


    Zodra wij definitief weten wanneer jouw console geleverd wordt, neemt de winkel waar je hebt gereserveerd contact met je op. Hoe eerder je hebt gereserveerd, hoe sneller je aan de beurt komt. Helaas hebben wij nog geen concrete leverdata van Microsoft en kunnen we niet voorspellen bij welke levering je hoort en wanneer deze zal plaatsvinden.

  • Tussen welke tijdstippen kan ik gebeld worden?


    Onze medewerkers bellen je normaal gezien tijdens de openingstijden van de winkel en op de dagen waarop de winkel geopend is. Je kan hier de openingstijden controleren.

  • Wat als ik niet kan opnemen?

    We begrijpen dat je niet op ieder moment van de dag aan je telefoon vastgekluisterd zit. Mocht het voorkomen dat we je bellen op een ongunstig moment en je kan niet opnemen, zullen we een voicemail bericht achterlaten met instructies. Normaal gezien vragen we je dan om zo snel mogelijk terug te bellen. Als je het telefoontje hebt gemist, betekent het niet dat je wordt overgeslagen! Wel is het dan belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel, of even langs te gaan.

Tip: Zet het telefoonnummer van jouw Game Mania-winkel in je telefoon. Dan zie je het gelijk als je door ons wordt gebeld!
  • Welke games en accessoires kan ik reserveren?


    Je kunt hier alvast een kijkje nemen naar het games- en accessoiresaanbod voor de Xbox Series X en S en via onze website een pre-order plaatsen (indien niet uitverkocht). Misschien heb je ook nog een aantal Xbox One-games liggen die je kosteloos kunt upgraden naar de Xbox Series X-versie. Je kunt het overzicht van gratis upgradebare titels hier vinden.

  • Is er een inruilactie?


    Als je gaat upgraden van een Xbox One (of PS4 of Switch) naar Xbox Series, kun je inderdaad je oude console bij ons inleveren en op die manier een flinke korting pakken op de Xbox Series X of S. Hier vind je alle informatie terug over deze inruilactie. Let op: het zal niet mogelijk zijn om je oude console in te ruilen tussen 9 en 30 november 2020, omwille van de drukte die we verwachten bij de release van de PS5 en Xbox Series X|S.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.


    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X of S gereserveerd en zit bij de eerste levering

Gefeliciteerd! Het aftellen tot je jouw console in handen kan nemen is begonnen! Om het afhalen van je nieuwe console zo vlot mogelijk te laten verlopen brengen we je op de hoogte van het volgende:

  1. Je kan vanaf 10 november naar jouw Game Mania-winkel gaan om je gloednieuwe console op te halen. Kijk hier meer informatie over de openingstijden van onze Game Mania-winkels.
  2. Gelieve de social distancing maatregelen te hanteren tijdens het afhalen van je console.
  3. Neem je identiteitskaart - eventueel in combinatie met je Xbox Series-kassabon en Game Mania-klantenkaart - mee naar de winkel wanneer je je Xbox Series X of S komt afhalen. Alleen dan kunnen wij een zo vlot mogelijke afhaling van je console garanderen.
  4. Mocht je verder nog vragen hebben, kun je verderlezen.

  • Kan iemand anders de Xbox Series X of S voor mij ophalen?


    Dit is mogelijk, zolang de persoon die voor jou de console komt afhalen kan aantonen dat hij of zij hiervoor gemachtigd is. Dit kan bijvoorbeeld door jouw identiteitskaart en/of klantenkaart mee te geven aan de persoon die voor jou de Xbox Series X of S afhaalt.

  • Kan ik bij het afhalen ook nog extra games en accessoires afrekenen?


    Dit kan, maar we adviseren om zoveel mogelijk van jouw gewenste producten van tevoren te reserveren via de website. Door te pre-orderen ontvang je ook extra Game Mania XP Coins en ben je gegarandeerd van een exemplaar. Hier vindt je een handig overzicht van alle beschikbare games en accessoires. Je kan reserveren via ons eenvoudige Click & Collect systeem. Hier lees je hoe dat precies werkt.

  • Kan ik nog meedoen aan de inruilactie?


    Als je gaat upgraden van een Xbox One (of PS4 of Switch) naar Xbox Series X of S, kun je inderdaad je oude console bij ons inleveren en op die manier een flinke korting pakken op de Xbox Series X of S. Hier vind je alle informatie terug over deze inruilactie. Let op: het zal niet mogelijk zijn om je oude console in te ruilen tussen 9 en 30 november 2020, omwille van de drukte die we verwachten bij de release van de PS5 en Xbox Series X|S.

  • Kan ik overschakelen van winkelafhaling naar thuislevering?

    Dit is helaas niet mogelijk. Mocht het niet lukken om naar de winkel te komen of als je dit liever niet doet uit gezondheidsoverwegingen, is het wel mogelijk om de console door een gemachtigde op te laten halen. Zorg ervoor dat de winkel hiervan op de hoogte is, of geef jouw ID en/of Game Mania-klantenkaart mee aan de persoon die de ophaling in jouw plaats zal doen.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.


    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.