Veelgestelde vragen over de Xbox Series X en S bij Game Mania

De Xbox Series X en Xbox Series S zijn eindelijk uit! Misschien heb je al een reservering geplaatst in één van onze winkels, of wil je graag weten hoe je de Xbox Series X bij Game Mania reserveert. Op deze pagina verzamelen we alle antwoorden op je vragen.

Maak eerst je keuze zodat we je zo goed mogelijk verder kunnen helpen:

» Ik wil graag een Xbox Series X of S reserveren

  • Hoe kan ik nog een Xbox Series X of Series S reserveren?

    Vanaf 4 februari is het tijdelijk niet meer mogelijk om een reservatie te plaatsen op de Xbox Series X. Dit vanwege het enorme succes van deze toestellen in combinatie met de beperkte informatie vanuit Microsoft omtrent toekomstige leveringen.

    Helaas is het momenteel niet mogelijk om een Xbox Series S te reserveren. Dat komt omdat we werken met een wachtlijstsysteem in elk van onze winkels, en onze winkels momenteel gesloten zijn op last van de overheid. Wanneer onze winkels weer geopend zijn, zal het opnieuw mogelijk zijn om jezelf op de wachtlijst te plaatsen door een aanbetaling van €50 te doen in jouw Game Mania-winkel.

  • Wanneer kan de Xbox Series X terug besteld worden?

    Blijf onze website in de gaten houden, zodra de Xbox Series X opnieuw te reserveren is laten we dit weten.

  • Wanner kan de Xbox Series S besteld worden via de webshop?

    Omdat we eerst alle gereserveerde exemplaren willen uitleveren, zal het voorlopig niet mogelijk zijn om de Xbox Series S te bestellen via de webshop.

  • Moet ik al betalen als ik een reservering op de Xbox Series S wil plaatsen?

    We vragen alleen een voorschot van €50 om jouw plek op de wachtlijst te bevestigen. Dit doen we om te voorkomen dat men lukraak overal reserveert zonder intentie om de console op te komen halen. Uiteraard wordt dit bedrag in mindering gebracht zodra je jouw console komt afhalen - je betaalt uiteindelijk dus niet extra. Mocht je afzien van je reservering, krijg je dit voorschot ook cash terug. Als het voorschot betaald is met een cadeaubon of waardebon, dan wordt dit ook terugbetaald in een waardebon.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd nog contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.

» Ik heb al een Xbox Series X of Series S gereserveerd in de winkel

Vanaf woensdag 10 februari kun je weer terecht bij alle Game Mania-winkels in Nederland om je op voorhand geplaatste reserveringen en pre-orders af te halen. We nemen in verband met de Xbox Series X | S persoonlijk en chronologisch contact met de gelukkigen die in aanmerking komen voor een console bij de eerstvolgende levering, om de volgende stappen te bespreken.

  • Wanneer word ik gecontacteerd?

    Zodra wij definitief weten wanneer jouw Xbox console geleverd wordt, neemt de winkel waar je hebt gereserveerd contact met je op. Hoe eerder je hebt gereserveerd, hoe sneller je aan de beurt komt. Helaas kunnen we niet voorspellen bij welke levering je hoort en wanneer deze zal plaatsvinden. We vragen je om geduldig te wachten totdat wij contact met je opnemen. Het heeft geen zin om ons hierover te contacteren.

  • Tussen welke tijdstippen kan ik gebeld worden?

    Onze medewerkers nemen overdag contact met je op.

  • Wat als ik niet kan opnemen?

    We begrijpen dat je niet op ieder moment van de dag aan je telefoon vastgekluisterd zit. Mocht het voorkomen dat we je bellen op een ongunstig moment en je kan niet opnemen, zullen we een voicemail bericht achterlaten met instructies. Normaal gezien vragen we je dan om zo snel mogelijk terug te bellen. Als je het telefoontje hebt gemist, betekent het niet dat je wordt overgeslagen! Wel is het dan belangrijk om zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel, of even langs te gaan.

Tip: Zet het telefoonnummer van jouw Game Mania-winkel in je telefoon. Dan zie je het gelijk als je door ons wordt gebeld!
  • Welke games en accessoires kan ik reserveren?

    Je kunt hier een kijkje nemen naar het games- en accessoiresaanbod voor de Xbox Series X en S en via onze website een bestelling plaatsen. Misschien heb je ook nog een aantal Xbox One-games liggen die je kosteloos kunt upgraden naar de Xbox Series X-versie. Je kunt het overzicht van gratis upgradebare titels hier vinden.

  • Is er een inruilactie?

    Het is door toedoen van de COVID-19 maatregels momenteel niet mogelijk om gebruik te maken van een inruilactie op de PlayStation 5 of PlayStation 5 Digital Edition.

  • Kan ik mijn Xbox Series X of S reservering nog annuleren?

    Net zoals dat reserveringen uitsluitend in onze winkels geplaatst kunnen worden, kunnen annuleringen ook alleen in de winkels worden verwerkt. Dit zal weer mogelijk zijn zodra wij onze deuren weer mogen openen. Indien de aanbetaling contant of per pin is betaald, zal je de volledige aanbetaling in cash terug krijgen. In het geval de aanbetaling is voldaan d.m.v. een inruilactie of met een waardebon, wordt deze enkel in waardebon weer uitgekeerd.

  • Mijn vraag is niet beantwoord.

    Als je een specifieke vraag hebt over jouw pre-order, kan alleen de Game Mania-winkel waar je je reservering plaatste daar antwoord op geven. Mocht je een andere vraag hebben, kan je altijd contact opnemen met onze klantenservice. Je kan ons telefonisch of via ons contactformulier bereiken via deze pagina.