Veelgestelde vragen omtrent corona

Momenteel maken we een ongekende gezondheidscrisis door met Covid-19 (coronavirus). Game Mania neemt dit zeer serieus. Daardoor hebben wij de moeilijke beslissing genomen om onze winkels tot nader order te sluiten. Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent de maatregelen tegen corona bij Game Mania en de gevolgen hiervan. Antwoorden op algemene veelgestelde vragen vind je hier.


  • Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

    De Game Mania-klantenservice is tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Uiteraard kan je ons nog altijd bereiken via e-mail. Door de grote hoeveelheid vragen die wij momenteel ontvangen kan het langer duren voordat wij antwoord geven op jouw vraag. Wij zullen echter iedere vraag behandelen en beantwoorden. Je kan ons helpen door niet je vraag via verschillende kanalen te stellen. Op die manier kunnen we zo efficiënt mogelijk werken. Bedankt voor je medewerking!

  • Zijn de Game Mania-winkels nog open?

    Voor de gezondheid van onze medewerkers en klanten en om te helpen de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan, hebben we besloten om vanaf donderdag 19 maart al onze winkels te sluiten tot nader order.

    De Game Mania-webshop blijft wel nog steeds open. Via onze webshop heb je toegang tot meer dan 8.000 producten, van games en consoles tot merchandise en accessoires. Ook digitale producten, zoals PlayStation Store-tegoed, zijn 24/7 beschikbaar en worden na aankoop binnen enkele minuten in je mailbox bezorgd. Bovendien worden alle bestellingen vanaf €20 gratis verzonden.

    In afwijking van het algemeen besluit van Game Mania-hoofdkantoor blijven enkele winkels vooralsnog wel open. Dit normaal gezien zolang de RIVM dat toestaat. De uitzonderingen zijn Game Mania Leiden, Eindhoven Woensel, Uden, Katwijk en Leeuwarden. Je kan de openingstijden van die winkels hier terugvinden.

  • Wanneer ontvang ik mijn webshopbestelling?

    We doen ons best om alle bestellingen zo snel mogelijk te leveren maar het is mogelijk dat er in uitzonderlijke gevallen vertraging kan plaatsvinden omwille van het grote aantal webshop orders en de drukte bij PostNL. Het grootste deel van de bestellingen wordt echter de volgende dag geleverd. Je ontvangt een Track & Trace-code via mail zodra je bestelling daadwerkelijk verzonden is.

  • Wat gebeurt er met mijn aanbetaling / voorschot bij een winkelreservering?

    Aanbetalingen gaan uiteraard niet verloren. Deze kunnen worden omgezet naar een andere pre-order of worden terugbetaald bij een volgende winkelbezoek wanneer de winkel weer open is.

  • Wat gebeurt er met de vouchers of cadeaubonnen die verlopen terwijl de winkel gesloten is?

    Game Mania XP-vouchers kan je gebruiken in de webshop. Fysieke, papieren (cadeau)bonnen waarvan de geldigheidsdatum is verlopen worden ook na deze datum nog aangenomen in de winkel.

  • Wat gebeurt er met de winkel pre-orders?

    Op dit moment kunnen we bestaande winkel pre-orders niet overzetten naar een bestelling voor thuislevering. Wij bekijken wat er mogelijk is maar adviseren op dit moment het product via de webshop te bestellen als deze de komende periode uit komt. Indien je recht had op een pre-order bonus dat al is uitgeput, kan je deze op een later moment in de winkel afhalen.

    Wanneer het een pre-order betreft van een Special Edition, Collector's Edition of andere gelimiteerde editie, die niet meer beschikbaar is via de webshop, bekijken we wat er mogelijk is en vragen wij jullie geduld zodat wij dit kunnen uitzoeken.

  • Kan ik mijn USED-games nog omruilen?

    Bij Game Mania bieden we 100% garantie op USED-games en deze kan je binnen 14 dagen omruilen in onze winkels. Deze service blijven we verlenen wanneer de winkels weer opengaan. De periode waarin onze winkels door de maatregelen tegen corona gesloten waren, worden niet meegeteld voor de USED-omruilgarantie.

  • Wat als ik een product dat gekocht is in een winkel wil ruilen of retourneren?

    Je kan hiervoor weer terecht in onze winkels zodra deze opnieuw geopend zijn. De periode waarin onze winkels door de maatregelen tegen corona gesloten waren, worden niet meegeteld voor de omruilperiode. Voor het retourneren van webshopbestellingen kan je een retourlabel aanvragen bij de klantenservice.

Geen van deze beslissingen zijn licht genomen en we hopen op jullie begrip tijdens deze uitzonderlijke omstandigheden. Bovenal wensen we iedereen veel sterkte en gezondheid toe en hopen we dat het spelen van games bijdraagt aan de nodige ontspanning tijdens deze moeilijke tijden.


💛 Stay safe and keep on gaming! 💚

Game Mania