Game Mania XP
Het spaarprogramma van Game Mania is helemaal Level Up gegaan en heet voortaan: Game Mania XP. Met Game Mania XP spaar je coins, unlock je badges, ontvang je kortingen, geniet je van persoonlijke vouchers en nog veel meer!
Vanwege de aanhoudende coronacrisis zijn wij in sommige gevallen genoodzaakt om onze dienstverlening aan te passen. We hopen op je begrip hiervoor.
Je vindt alle informatie over onze huidige openingstijden, maatregelen in de winkel, invloed van (eventuele) lockdowns op onze winkels en antwoorden op veel gestelde vragen hieromtrent op deze pagina.
Het is niet mogelijk om via onze webshop de PS5 te reserveren.
Heb je een vraag over jouw reservering of wil je graag weten hoe je de PS5 kan reserveren bij Game Mania? Je vindt hier alle informatie.
Het is niet mogelijk om via onze webshop een reservering te plaatsen op de Xbox Series X of S.
Heb je een vraag over jouw reserveren of wil je graag weten hoe je de Xbox Series X of S kan reserveren bij Game Mania? Je vindt hier alle informatie.
De Nederlandse overheid heeft besloten om alle niet-essentiële winkels tot en met 9 februari te sluiten. Daardoor kunnen we je helaas voorlopig niet meer verwelkomen in onze winkels in Nederland. Uiteraard blijft onze webshop wel open.
Kijk hier voor meer informatie.
Door de huidige lockdown is het niet mogelijk om via de website een product te reserveren met afhaling in de winkel. Je kunt uiteraard wel producten reserveren voor thuislevering. Als je een product voor de releasedatum hebt gereserveerd, ontvang je bovendien 500 extra Coins zodra het product is verzonden. Daarnaast ontvang je uiteraard ook alle pre-order bonussen (zolang deze niet op 'uitverkocht' staan op het moment van je bestelling).
Wanneer de winkels weer open zijn, is het opnieuw mogelijk om reserveringen te plaatsen en op te halen in onze winkels. Kijk hier voor meer informatie.
Denk je dat je bent opgelicht door een nepwebsite die zich voordoet als Game Mania? Neem dan contact op met de Game Mania klantenservice via het contactformulier rechts onderaan op deze pagina, zodat wij hiervan op de hoogte zijn. Daarnaast is het belangrijk dat je altijd aangifte doet bij de politie.
Meer informatie over cybercrime, phishing en online fraude kan je hier vinden:
Nederland: https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
Belgie: https://www.belgium.be/nl/justitie/veiligheid/criminaliteit/computercriminaliteit/internetfraude
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.
Als je niet thuis bent, zal PostNL het pakket in de brievenbus leveren. Indien het pakket niet in de brievenbus past, wordt het bij de buren aangeboden. Via de Track & Trace-link kan je nakijken op welk huisnummer het pakket geleverd werd. Je ontvangt hier ook altijd een melding van.
Kan het ook niet bij de buren worden afgeleverd, dan wordt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag opnieuw aangeboden. Lukt ook dat niet, dan wordt het pakket in het dichtstbijzijnde PostNL-ophaalpunt geleverd. Je ontvangt in dat geval ook een e-mail met de exacte locatie.
Daar blijft het pakket vervolgens minstens 7 dagen liggen. Wordt het niet opgehaald, dan komt het pakket retour naar Game Mania.
Besteld met account
Als je je bestelling hebt geplaatst terwijl je ingelogd was op je account, kun je de status van je bestelling zien onder je account bij “Mijn bestellingen”. Ook ontvang je belangrijke updates via e-mail. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Game Mania als van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.
Besteld zonder account
Als je zonder account hebt besteld, word je per e-mail op de hoogte gehouden van belangrijke updates over je bestelling. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Game Mania als van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.
Zodra een bestelling voor thuislevering is geplaatst, is het niet meer mogelijk om deze zelf aan te passen. Indien je het bezorgadres wil wijzigen, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of door rechtsonder op 'Contact' te klikken.
Het volstaat dus niet om het bezorgadres in je profiel aan te passen voor reeds geplaatste orders.
Voor toekomstige bestellingen kan je wel je bezorgadres aanpassen in je profiel.
Zodra een bestelling voor thuislevering is geplaatst, is het niet meer mogelijk om deze zelf aan te passen. Indien je iets aan de inhoud van je bestelling wil aanpassen of het verzendadres aangepast moet worden, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of door rechtsonder op 'Contact' te klikken. Het is niet mogelijk om iets toe te voegen aan je bestelling als deze al geplaatst is. Je zal hiervoor een nieuwe bestelling moeten plaatsen.
Als je ingelogd was op je account toen je de bestelling plaatste, kun je deze in zijn geheel of losse producten zelf annuleren door in te loggen en onder “Mijn bestellingen” te kijken. Dit kan zolang het pakket nog niet verwerkt wordt. Indien je geen account hebt gebruikt of als het niet meer mogelijk is om te annuleren via je account, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Het is niet mogelijk om losse producten die onderdeel zijn van een promotiebundel te annuleren.
Afhankelijk van de drukte kan het zijn dat wij jouw bestelling niet op tijd kunnen aanpassen of annuleren voordat het al verwerkt is. Mocht het pakket niet geleverd kunnen worden, zal deze vanzelf naar ons retour komen, waarna wij het opnieuw zullen verzenden naar het juiste adres. Ongewenste producten kunnen uiteraard geretourneerd worden.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Als je een bestelling hebt geplaatst voor een digitaal product, krijg je deze na het afronden van je bestelling direct te zien. Ook ontvang je de code direct per e-mail. In uitzonderlijke gevallen kan het tot een half uur duren voordat digitale codes in je mailbox verschijnen. Controleer ook zeker je ongewenste e-mails, je reclame-map (Gmail) en je spambox – daar kan de code onverhoopt in terecht zijn gekomen.
Ik heb na 30 minuten nog steeds geen code ontvangen!
Heb je je hele inbox uitgepluisd, maar nog steeds geen code te vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of door rechtsonder op 'Contact' te klikken. We sturen de code zo snel mogelijk op!
De manier waarop je een digitale code inlost verschilt per platform.
Je kan een PlayStation-code zowel via de PlayStation 4-console of via het internet inwisselen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kijk hier voor meer informatie of oplossingen bij problemen.
Een Nintendo Switch code voor een digitale game, extra content of Nintendo Switch Online-abonnement kan zowel via de Nintendo Switch zelf als via het internet ingewisseld worden.
Een Xbox One downloadcode, Xbox Live Gold code of Xbox Game Pass (Ultimate) code kan je inwisselen via je Xbox One zelf of via het internet.
![]() |
![]() |
PC-games dienen via een specifiek platform geactiveerd te worden, bijvoorbeeld via Steam, Origin, Rockstar Game Launcher, et cetera. Kijk op de verpakking van de game of in de bijgeleverde instructies welk platform je nodig hebt.
Hieronder volgen enkele gidsen voor het activeren van producten op de meest gangbare pc-platformen:
Helaas kan dit niet. De code wordt direct en automatisch aangemaakt en verzonden na het plaatsen van je bestelling, en deze kan niet meer gedeactiveerd worden. Door de voorwaarden te accepteren bij het plaatsen van je bestelling ga je hiermee akkoord en verklaar je afstand te doen van jouw retourrecht voor dit type aankoop.
Let daarom altijd goed op dat je de juiste code besteld, dan kan er nooit iets fout gaan! Houd er ook rekening mee dat de meeste codes landgebonden zijn. Een PlayStation-code voor België werkt bijvoorbeeld niet op een Nederlands PlayStation-account en vice versa.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Door de huidige lockdown is het niet mogelijk om via de website een product te reserveren met afhaling in de winkel. Je kunt uiteraard wel producten reserveren voor thuislevering. Als je een product voor de releasedatum hebt gereserveerd, ontvang je bovendien 500 extra Coins zodra het product is verzonden. Daarnaast ontvang je uiteraard ook alle pre-order bonussen (zolang deze niet op 'uitverkocht' staan op het moment van je bestelling).
Wanneer de winkels weer open zijn, is het opnieuw mogelijk om reserveringen te plaatsen en op te halen in onze winkels. Kijk hier voor meer informatie.
Besteld in de winkel
Je kan jouw pre-order op de releasedatum ophalen. Je ontvangt automatisch een sms-bericht wanneer het product klaar ligt en opgehaald kan worden. Meestal is dat direct in de ochtend, in uitzonderlijke gevallen is dat later op de dag wanneer jouw bestelde pre-order in de winkel geleverd wordt.
Bij twijfel kun je het beste direct contact opnemen met de winkel. Je vindt de contactgegevens van onze winkels hier.
Besteld voor thuislevering
Wij verzenden jouw pre-order altijd de dag voor de releasedatum, zodat je het product op de releasedatum ontvangt. Uiteraard kan het voorkomen dat de post vertraging oploopt. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Je kan de status van je zending altijd controleren via de Track & Trace-code die je ontvangt zodra je pakket door ons is verzonden.
Als je jouw pre-order laat in de middag of in de avond plaatst op de dag voor de releasedatum, kunnen we helaas niet garanderen dat je pakket nog dezelfde dag verstuurd wordt.
In de winkel
Een pre-order plaatsen in de winkel is snel en gemakkelijk. Je kan bij het reserveren gevraagd worden om een voorschot van €5 te betalen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om alvast het volledige bedrag (of een gedeelte) te betalen bij het plaatsen van je pre-order, zodat je op de releasedatum alleen maar het product hoeft op te halen. Anders betaal je het resterende bedrag pas bij afhaling. Wel zo handig!
Voor gelimiteerde edities en luxere producten kan er een hoger voorschot gevraagd worden. Je kan hier het beste naar informeren bij je lokale Game Mania-winkel.
In de webshop – Afhalen in winkel
Als je via de webshop reserveert voor Afhalen in winkel, is dit gratis. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en een e-mail of sms wanneer het product afgehaald kan worden.
Het is niet mogelijk om via de website alvast een betaling te doen voor een product dat je in de winkel wil afhalen.
In sommige gevallen is het niet mogelijk om via de website te reserveren voor Afhalen in winkel. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat het een gelimiteerde editie of luxe product is waarvoor een aanbetaling in de winkel gedaan moet worden, of omdat er zeer weinig beschikbare exemplaren zijn. Neem in dit geval telefonisch contact op met de winkel om de mogelijkheden te bespreken.
In de webshop – Thuislevering
Als je via de webshop bestelt en kiest voor thuislevering, dien je het volledige bedrag te betalen bij het plaatsen van je bestelling. Als je creditcard kiest als betaalwijze, wordt het bedrag direct afgeschreven.
Zodra je een online profiel hebt aangemaakt en je klantenkaart hebt gekoppeld, zal je alle toekomstige orders op je online profiel kunnen raadplegen. Alle orders die je echter geplaatst had in de winkel, voordat jouw klantenkaart werd gekoppeld, kan je niet online raadplegen. Contacteer je lokale store wanneer je een vraag hebt over die oudere orders. Op je klantenkaart kunnen onze winkelmedewerkers vanzelfsprekend alle orders terugvinden.
Als je een pre-order plaatst via de website en je kiest voor thuisbezorging, wordt je pre-order naar jouw bezorgadres opgestuurd.
Indien je een pre-order in de winkel hebt geplaatst of hebt gekozen voor ‘Afhalen in winkel’, maar deze toch liever thuis ontvangt, dien je opnieuw een bestelling te plaatsen en annuleer je de oude bestelling. Als je via de website hebt gereserveerd, kun je je bestelling via jouw account annuleren. Als je de bestelling ter plekke in de winkel hebt gedaan, kan je deze annuleren door telefonisch contact op te nemen met de winkel of even langs te gaan.
Mocht het product ondertussen niet meer beschikbaar zijn voor pre-order (uitverkocht), neem dan contact op met onze klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken, voordat je de winkelbestelling annuleert.
Wil je een bestelling voor thuislevering veranderen naar een bestelling voor winkelafhaling, dan dien je jouw bestelling voor thuislevering te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen in de winkel, of deze via de website te reserveren door te kiezen voor ‘Afhalen in winkel’.
Je kunt je online bestelling via je account annuleren, of je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken.
Mocht het product ondertussen niet meer beschikbaar zijn voor pre-order (uitverkocht), neem dan contact op met onze klantenservice voordat je de online bestelling annuleert.
Uiteraard zijn alle pre-order bonussen die later aangekondigd worden, ook geldig voor eerder geplaatste reserveringen. Je mag deze bonus dus ook bij jouw pre-order verwachten op de dag van release.
Je hoeft hier verder niets voor te doen. Als je je pre-order in een winkel afhaalt, kan je er het beste naar vragen wanneer je de game ophaalt. Aan de hand van de datum waarop je reserveerde, kan de winkelmedewerker zien of je bij de gelukkigen bent. Als je hebt gekozen voor thuislevering, worden de pre-orderbonussen waar je recht op hebt met je pakket verzonden.
Soms komt het voor dat een pre-orderbonus uitverkocht raakt. Op de website kan je in de kleine letters onder de pre-orderbonus zien tot welke datum je uiterlijk gereserveerd moet hebben om de pre-orderbonus te ontvangen.
Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het plaatsen van een pre-order bij Game Mania.
Pre-orderbonussen
Bij Game Mania bieden we bij bijna alle nieuwe games een of meerdere pre-orderbonussen aan. Dit zijn kleine (of grote) extraatjes, die zowel fysiek of digitaal kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een leuke sleutelhanger, een flesopener, een figuurtje of een code die extra items of missies geeft in het spel.
Game Mania XP: 500 extra coins
Als je lid bent van Game Mania XP, krijg je 500 bonus coins als je een pre-order komt afhalen of wanneer deze wordt verzonden. Dat is dus bovenop de coins die je ontvangt voor het product zelf! Bij elke 4000 coins krijg je een voucher ter waarde van €7,50, dus het kan snel gaan!
Op releasedatum in huis
Niet elke game krijgt een grote oplage en soms komt het voor dat de voorraad snel op raakt, zeker bij populaire games. Door te pre-orderen, verzeker je jezelf van een exemplaar op de dag van release. En je hoeft niet voor de winkel te kamperen, want jouw exemplaar ligt op naam klaar!
Als je hebt gekozen voor thuislevering, wordt je pakket wordt op de releasedatum op jouw gekozen adres afgeleverd. Past het door de brievenbus? Dan hoef je hier niet eens voor thuis te zijn!
Wij verzenden jouw pre-order altijd de dag voor de releasedatum, zodat je het product op de releasedatum ontvangt. Uiteraard kan het voorkomen dat de post vertraging oploopt. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Je kan de status van je zending altijd controleren via de Track & Trace-code die je ontvangt zodra je pakket door ons is verzonden.
Jouw reservatie wordt drie dagen voor je aan de kant gehouden. Als je niet onmiddellijk een kans ziet om langs te komen, raden we je aan om even telefonisch contact op te nemen met de winkel. Je kan dan met hen afspreken wanneer je de reservering kan komen ophalen.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Bij Game Mania kan je betalen via de meest gangbare betaalmethodes.
Webshop
In de Game Mania-webshop betaal je snel en veilig met je eigen bank via iDeal, iDeal QR, Bancontact of met creditcard (VISA of Mastercard).
Daarnaast kan je in Nederland betalen met de VVV cadeaukaart of Nationale Entertainment Cards. Let op: met ingang van 1 juli 2020 mag het te betalen bedrag met VVV-cadeaukaart maximaal 50 euro bedragen, vanwege de wet tegen witwassen. Het eventuele restbedrag kan met iDEAL betaald worden. Een eventueel resterend saldo op de cadeaukaart kan uiteraard bij een volgende transactie worden gebruikt.
Winkels
In de Game Mania winkels kan je betalen met je bankkaart of creditcard (VISA of Mastercard). Tevens accepteren de Nederlandse winkels VVV-cadeaukaarten en papieren VVV-cadeaucheques of Nationale Entertainment Cards en papieren cadeaucheques.
In België kan je USED (tweedehands) producten betalen met Ecocheques. Elektronische cadeaucheques kunnen gebruikt worden op het gehele assortiment.
In iedere Game Mania-winkel kan je hiervoor terecht! Deze cadeaubon zit in een coole verpakking en is ideaal voor verjaardagen, feestdagen of bedrijfsincentives. Je kan de waarde overigens volledig zelf bepalen en je ontvangt ook nog eens 10% korting op USED (tweedehands) producten als je betaalt met de cadeaubon.
De bon kan voorlopig alleen in onze winkels gebruikt worden, dus niet via de webshop. Het is helaas nog niet mogelijk om cadeaubonnen via de website aan te schaffen.
Wanneer je jouw games, console of accessoires verkoopt aan Game Mania, kan je de waarde laten uitbetalen in een Game Mania-waardebon.
Game Mania geeft ook cadeaubonnen uit, ideaal voor verjaardagen, feestdagen of bedrijfsincentives. Gebruik je de cadeaubon voor de aankoop van een USED game, dan geniet je meteen van een korting van 10%!
Je kan een fysieke waardebon of cadeaubon gebruiken voor iedere aankoop in de fysieke winkels van Game Mania. De bonnen zijn één jaar geldig en kan in elk filiaal (in het land van uitgifte) verzilverd worden.
Je hoeft de totale waarde trouwens niet in een keer op te gebruiken. De restwaarde wordt gewoon op een nieuwe bon afgedrukt, die vanaf dan opnieuw één jaar geldig is.
Heb je op dit moment niet onmiddellijk een aankoop gepland, dan kan je de waarde ook laten overzetten in een aanbetaling van een pre-order. Zo vermijd je dat de waardebon of cadeaubon komt te vervallen of kwijtgespeeld wordt.
De cadeaubon en waardebon kunnen niet gebruikt worden voor online aankopen.
Wanneer je lid bent van Game Mania XP en 4000 Coins hebt gespaard, ontvang je automatisch een voucher ter waarde van €7,50. De voucher staat op je account en is dus niet tastbaar. Deze voucher is zowel in de winkel als in de webshop te gebruiken.
Meld voordat je afrekent dat je een voucher wil gebruiken voor jouw aankoop. De winkelmedewerker zal jouw account opzoeken en de voucher toepassen.
Voeg het gewenste product toe aan je winkelmandje en selecteer vervolgens in je winkelmandje de voucher die je wil gebruiken. De korting wordt automatisch toegepast.
De Nederlandse winkels accepteren tevens de VVV-cadeaukaarten en papieren VVV-cadeaucheques of Nationale Entertainment Cards en papieren cadeaucheques. In de Belgische winkels is het mogelijk om met zowel elektronische als papieren Ecocheques te betalen voor USED (tweedehands) producten. Daarnaast zijn elektronische cadeaucheques om het hele assortiment te gebruiken.
Op de webshop kan je in Nederland betalen met de VVV-cadeaukaart of Nationale Entertainment Card.
Let op: met ingang van 1 juli 2020 mag het te betalen bedrag met VVV-cadeaukaart bij online aankopen maximaal 50 euro bedragen, vanwege de wet tegen witwassen. Het eventuele restbedrag kan met een ander betaalmiddel voldaan worden. Een eventueel resterend saldo op de cadeaukaart kan uiteraard bij een volgende transactie worden gebruikt.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Wij verzenden alle pakjes met PostNL. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.
Als je niet thuis bent, zal PostNL het pakket in de brievenbus leveren. Indien het pakket niet in de brievenbus past, wordt het bij de buren aangeboden. Via de Track & Trace-link kan je nakijken op welk huisnummer het pakket geleverd werd. Je ontvangt hier ook altijd een melding van.
Kan het ook niet bij de buren worden afgeleverd, dan wordt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag opnieuw aangeboden. Lukt ook dat niet, dan wordt het pakket in het dichtstbijzijnde PostNL-ophaalpunt geleverd. Je ontvangt in dat geval ook een e-mail met de exacte locatie.
Daar blijft het pakket vervolgens minstens 7 dagen liggen. Wordt het niet opgehaald, dan komt het pakket retour naar Game Mania.
Bestellingen geplaatst op een werkdag voor 20 uur worden normaal gezien dezelfde dag nog verzonden, waarna je de zending normaliter de volgende dag al ontvangt. Omwille van de drukte vanwege het coronavirus en de social distancing maatregelen die wij en PostNL treffen, kunnen bestellingen een of meerdere dagen vertraging oplopen. Bedankt voor je begrip.
Hieronder vind je een tabel met een indicatie van de levertermijn onder normale omstandigheden. Soms is het extra druk en kunnen we geen bezorging op de volgende dag garanderen. De levertermijn die wordt aangegeven op de productpagina of in je winkelmandje is altijd leidend.
Let op: op feestdagen worden geen bestellingen verzonden. Wanneer je jouw bestelling op een feestdag plaatst, of na 20:00 op de dag voor een feestdag, is de levertermijn een dag langer.
Besteld | Geleverd | |
---|---|---|
Voor 20:00 besteld | Na 20:00 besteld | |
Maandag | Dinsdag | Woensdag |
Dinsdag | Woensdag | Donderdag |
Woensdag | Donderdag | Vrijdag |
Donderdag | Vrijdag | Zaterdag |
Vrijdag | Zaterdag | Dinsdag |
Zaterdag | Dinsdag | Dinsdag |
Zondag | Dinsdag | Dinsdag |
Zendingen worden bezorgd door PostNL waarbij in deze tabel wordt uitgegaan van levering op de volgende dag. Houd rekening met vertragingen bij de post. Dit zijn enkel indicaties. |
Pre-orders worden op de dag voor de releasedatum verzonden, zodat je het product op de releasedatum in huis hebt.
Als je meerdere producten hebt besteld met releasedata die maar enkele dagen verschillen, dan zullen we je bestelling verzenden wanneer alle producten op voorraad zijn.
Wanneer de releasedata erg ver uit elkaar liggen, zullen we de producten in delen versturen. Stel je hebt drie games gepre-orderd die in drie verschillende maanden uitkomen, dan zul je iedere game op de releasedatum ontvangen.
Mocht je nog twijfelen, staat het je altijd vrij om te informeren naar je bestelling door contact op te nemen met de klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken.
Dat is natuurlijk geen leuke verrassing (of misschien juist wel?). Controleer eerst goed of je wel het juiste product had besteld door in je account te kijken, of de bestelbevestiging nog eens na te lezen.
Mocht je zelf per ongeluk een foutje hebben gemaakt, dan kun je het product retourneren en het juiste bestellen. De retourinstructies vind je in je pakket.
Heb je zeker weten iets anders ontvangen dan wat je hebt besteld? Neem dan contact met ons op door rechtsonder op 'Contact' te klikken.
We proberen er uiteraard alles aan te doen om je pakket in perfecte staat af te leveren. Het kan echter altijd gebeuren dat een pakket beschadigd raakt tijdens het transport.
Neem in dat geval best contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder en bezorg ons zoveel mogelijk informatie. Indien mogelijk mag je ons ook foto's doorsturen! We zorgen dan zo snel mogelijk voor een oplossing.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Wij bevoorraden onze winkels regelmatig, maar merken dat er meer vraag is naar bepaalde artikelen, waardoor deze tijdelijk niet leverbaar zijn. Je kan voorkomen dat je onnodig naar de winkel komt, door alvast de voorraad op onze website te controleren. Als het product op voorraad is in jouw winkel, kun je het alvast klaar laten leggen met onze handige "Click & Collect"-functie. Je krijgt een gratis sms zodra het product voor je klaarligt en je bent daardoor sneller geholpen in de winkel!
Zoek naar het product en bekijk onze winkelvoorraad door op de knop "Afhalen in winkel" te klikken. Je kan dan zien in welke van onze winkels er nog voorraad ligt. Is het nog op voorraad? Top! Klik dan door en je kan kosteloos het product laten reserveren. Onze winkelmedewerkers zullen jouw reservering zo snel mogelijk verwerken en laten je met een (gratis) sms weten wanneer het product opgehaald kan worden. Wacht op dit bericht voordat je langskomt, om teleurstelling en een onnodige verplaatsing te voorkomen!
Zodra je bestelling voor je klaarligt en opgehaald kan worden, ontvang je van ons een notificatie. Dit kan per sms zijn (indien je je telefoonnummer hebt achtergelaten en je sms-berichten niet uit hebt gezet in je profiel) en/of per e-mail.
Als je de bestelling via de website hebt geplaatst, kan je ook onder je account bij ‘Mijn bestellingen’ de status van je bestelling inzien. Als hier staat ‘Ligt klaar’, betekent het dat je bestelling afgehaald kan worden.
Indien je twijfelt kan je natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst!
Het artikel blijft minimaal drie werkdagen beschikbaar voor jou. Zonder tegenbericht wordt het artikel daarna mogelijk opnieuw aangeboden voor verkoop.
Als je niet onmiddellijk een kans ziet om langs te komen, raden we je aan om even telefonisch contact op te nemen met je lokale store. Je kan dan met hen afspreken wanneer je de reservering kan komen ophalen.
Het beste is om je klantenkaart mee te nemen, want daarmee kunnen we gemakkelijk jouw bestellingen inzien. Mocht je de klantenkaart zijn vergeten, kunnen we je ook terugvinden aan de hand van je gegevens. Eventueel geven we een nieuwe kaart mee, als je deze bent kwijtgeraakt.
Heb je geen klantenkaart? Geef dan bij de winkel aan dat je een bestelling hebt laten klaarleggen en geef je naam door. De winkelmedewerker kan je eventueel een klantenkaart meegeven voor de volgende keer.
Haal je iets op voor iemand anders, of kan je zelf niet langskomen en wil je graag dat iemand anders het komt afhalen? Om zeker te weten dat je niet tegen problemen aanloopt, kun je dit het beste telefonisch doorgeven aan de winkel.
Het zou fijn als je je bestelling annuleert door in te loggen op de site en bij ‘Mijn bestellingen’ je order te annuleren. Op deze manier komt het product vrij en kunnen we iemand anders er blij mee maken!
Als je de bestelling in de winkel hebt geplaatst, kun je deze niet via de site annuleren. In dat geval zou het erg gewaardeerd worden als je de winkel opbelt en laat weten dat je het product niet meer komt ophalen! Je vindt de contactgegevens van onze winkels hier.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Je kan het product via onze standaard procedure retour sturen, zolang dit binnen 14 dagen na aankoop is. Je aankoop wordt dan binnen 7 tot uiterlijk 14 dagen terugbetaald.
Uitgesloten van retour zijn:
Defecte producten kunnen uiteraard ook geretourneerd worden, hiervoor verwijzen we graag naar de instructies op deze pagina onder het kopje “Defecten”.
Producten die je in één van onze (fysieke) winkels hebt gekocht, kun je binnen veertien dagen na aankoop retourneren. Je ontvangt dan een waardebon of kan een ander product uitkiezen van dezelfde waarde. Let er wel op dat het product nog in de originele verpakking (seal) moet zitten. Digitale producten en cadeaukaarten kunnen niet geretourneerd of geruild worden.
Tweedehands (USED) games die je in een van onze winkels hebt gekocht mag je binnen veertien dagen na aankoop éénmalig ruilen voor een andere game of een waardebon. Dit mag natuurlijk zonder opgave van reden!
Nadat je de retourartikelen terug in de originele verpakking hebt gestopt, voeg je de factuur en het ingevulde retourdocument toe aan het pakket. Plak het pakket netjes dicht. Er zijn twee manieren om het pakket vervolgens retour te sturen.
Zij scannen het pakket en geven je een ontvangstbewijs. Binnen de 14 werkdagen nadat we je pakket ontvangen hebben en de retour goedgekeurd werd, zal de terugbetaling plaatsvinden. Dit gebeurt op dezelfde manier als waarop jij betaald hebt bij het plaatsen van je bestelling.
Betaalde je de bestelling volledig met VVV-bonnen of met een Entertainment-kaart, dan zal onze klantenservice je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je een bevestigingsmail.
Neem je aankoopbewijs (kassabon/ticket) en het nog verzegelde product binnen veertien dagen na aankoop mee naar een Game Mania-winkel. Je ontvangt een waardebon of kan een ander product uitkiezen van dezelfde waarde. Tweedehands games mogen binnen 14 dagen eenmalig geruild worden voor een andere tweedehands game. Retourneren of ruilen kan in iedere Game Mania-vestiging en is niet gelimiteerd aan de winkel waar de oorspronkelijke aankoop was gedaan.
In de meeste gevallen kunnen wij het product direct omruilen voor een nieuwe in één van onze winkels. Indien je dit wenst, neem je het beste eerst contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.
Is je product binnen 14 dagen defect of wordt het product defect geleverd en is het niet mogelijk om langs te gaan in één van onze winkels, dan kan je deze ook kosteloos retour sturen via het meegeleverde retourdocument. Geef op dit formulier duidelijk aan wat er defect is.
Is je product na 14 dagen defect en is het niet mogelijk om bij een van onze winkels langs te gaan, neem dan contact op met onze klantenservice en we helpen je verder.
In de meeste gevallen kan het product direct omgeruild worden in de winkel, maar dat is niet altijd mogelijk. Neem daarom het beste eerst telefonisch contact op met de winkel om de vervolgstappen te bespreken.
Terugbetalingen zijn in de meeste gevallen binnen 7 dagen verwerkt. In uitzonderlijke gevallen kan dit tot maximaal 14 dagen duren.
Het bedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalwijze die je bij het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt. Betaalde je volledig met VVV bonnen of Entertainment kaart, dan zal onze Klantenservice afdeling je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je van ons een bevestigingsmail.
Heb je een bestelling geannuleerd die nog niet was verzonden? Dan ontvang je de terugbetaling ook binnen 7 dagen, en in uitzonderlijke gevallen binnen uiterlijk 14 dagen.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Met Game Mania XP wordt winkelen bij Game Mania nog leuker! Door je aan te melden spaar je coins, unlock je badges, ontvang je kortingen, geniet je van persoonlijke vouchers en nog veel meer!
Registratie voor Game Mania XP is helemaal gratis en je kan direct gebruikmaken van alle unieke voordelen!
Je kunt jouw gespaarde coins, XP, Badges en verdiende vouchers raadplegen door in te loggen op je account. Als je een iPhone hebt, kun je je jouw klantenkaart zelfs koppelen aan je Apple Wallet!
Maak dan een account aan op de website of in een Game Mania-winkel en vergeet niet je e-mailadres door te geven. Je bent vanaf nu officieel Game Mania XP-lid!
Dan ben je al lid van Game Mania XP! Log in op de website en je kunt jouw gespaarde coins, Badges en vouchers alvast inzien.
Geef je e-mailadres door in een Game Mania-winkel of neem contact op met de klantenservice via de Contact-knop rechtsonder. Je ontvangt van ons een e-mail met alle uitleg. Doe dit voor 14 februari 2021, want dan worden je reeds gespaarde punten van het vorige spaarprogramma omgezet naar coins!
Coins verdien je door aankopen te doen bij Game Mania (in de winkels of webshop) en door badges te unlocken. Bij 4000 coins krijg je automatisch een kortingsvoucher van € 7,50. Je kunt dus nooit meer dan 4000 coins hebben.
Je kunt coins ook inwisselen voor persoonlijke vouchers die korting geven op bepaalde producten. Deze persoonlijke vouchers moet je wel activeren voor je aan 4000 coins komt, anders krijg je automatisch de voucher van € 7,50 korting. De € 7,50 kortingsvoucher blijft 60 dagen geldig en kun je op je online account terugvinden. Ze zijn zowel te gebruiken in onze winkels als op de webshop op het hele assortiment.
De hoeveelheid coins die je ontvangt per aankoop hangt af van je huidige Class. Ben je Bronze Member, dan krijg je 15 coins per gespendeerde euro. Hoe hoger je class, hoe meer coins je krijgt per bestede euro. Er is een uitzondering: voor hardware-aankopen ontvang je standaard 550 coins.
Plaats je een pre-order voor een product, dan ontvang je nog eens 500 extra coins!
Coins sparen gaat dus heel snel, zeker wanneer je pre-ordert. Reserveer je bijvoorbeeld een game van €64,98 terwijl je Bronze Member bent, dan krijg je maar liefst 975 coins voor de aankoop van de game, plus nog eens 500 extra coins omdat je het spel hebt gereserveerd. Dat is dus 1475 coins voor één spel. Ka-ching! En dat wordt dus alleen maar meer als je in Class bent gestegen.
Er zijn twee verschillende vouchers: de automatische voucher en persoonlijke vouchers.
Iedere keer dat je 4000 coins hebt gespaard, krijg je automatisch een kortingsvoucher t.w.v. € 7,50 die je zowel online als in de winkel kunt gebruiken. Deze voucher blijft 60 dagen geldig na automatische activatie en is bruikbaar op het gehele assortiment!
Persoonlijke vouchers zijn speciale aanbiedingen die je zelf kunt kopen met Coins. Zo kan er een voucher zijn die 20% korting geeft op een headset of een die €10 korting geeft op merchandise. Het aanbod van deze vouchers verandert steeds en is te vinden onder de Vouchers-pagina. Zodra de voucher is geactiveerd, kun je deze gebruiken in de winkel of webshop. De geldigheid van deze vouchers verschilt van voucher tot voucher.
Alle Game Mania XP vouchers zijn te gebruiken in de Game Mania winkels en Game Mania webshop.
Gebruik in een Game Mania-winkel: Meld voordat je afrekent dat je een voucher wil gebruiken voor jouw aankoop. Zo kan de voucher correct worden toegepast.
Gebruik in de Game Mania webshop: Activeer de voucher die je wil gebruiken op deze pagina. Voeg het product toe aan je winkelmandje en selecteer vervolgens in je winkelmandje de voucher die je wil gebruiken. De korting wordt automatisch toegepast.
Coins blijven een jaar geldig. Na elke activiteit waarbij je coins verdient, wordt de geldigheid opnieuw met een jaar verlengd. Jouw XP, level of class zal nooit zakken en blijft altijd geldig!
De geldigheid van een voucher staat altijd vermeld bij de voucher in het Voucher-overzicht op je accountpagina. De automatische voucher van € 7,50 blijft 60 dagen geldig. Persoonlijke vouchers kun je pas gebruiken zodra je deze aankoopt met je coins en de geldigheid daarvan vind je in je voucheroverzicht. De geldigheid van de persoonlijke vouchers verschilt van voucher tot voucher, dus vergeet deze niet te controleren.
Geen zorgen, we zullen je op tijd per e-mail op de hoogte stellen wanneer je voucher dreigt te vervallen. Weet je even niet waar je je voucher voor moet gebruiken? Je kan ‘m natuurlijk ook gebruiken als voorschot op een pre-order in de winkel.
Wanneer je iets aan het bestellen bent op de webshop en er gaat iets fout tijdens het betalen of je bedenkt je en keert terug naar je winkelmandje, kan het zijn dat je ingezette voucher niet meer zichtbaar is. Geen paniek! Jouw voucher zal na een aantal minuten (tot een half uur) weer opnieuw in je account staan.
Mocht je voucher na een uur nog steeds niet hersteld zijn, neem dan contact op met de klantenservice via de Contact-knop rechtsonder en we kijken graag met je mee.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Neem contact op met onze klantenservice afdeling via de Contact-knop rechtsonder. Vermeld daarin je oude en je nieuwe e-mailadres, en we zullen je zo snel mogelijk helpen.
Het is van groot belang om zelf nog geen account aan te maken met het nieuwe e-mailadres!
Je vult eerst de cijfer- en lettercombinatie in van je postcode (bijv. 4818 AJ) en vervolgens je huisnummer in het daarvoor bestemde vak.
Als alles goed gaat, dan vult de website de ontbrekende gegevens dan automatisch in.
Mocht de plaatsnaam toch niet ingevuld worden, neem dan even contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.
Je kan je wachtwoord opnieuw opvragen via deze link.
Vul hier het e-mail adres in van je huidige account en wij sturen automatisch een e-mail waarmee je jouw wachtwoord kan resetten.
Het wachtwoord moet aan een aantal voorwaarden voldoen, namelijk:
Tips: Je gebruikt het beste geen woorden uit het woordenboek en kies bij voorkeur een wachtwoord dat verschilt van je andere accounts.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
USED Games zijn tweedehandsgames die worden verkocht met 100% garantie én 14 dagen omruilservice! Bij Game Mania vind je een groot assortiment tweedehandsgames voor zeer aantrekkelijke prijzen. Je kan het volledige USED aanbod terugvinden op de site en per filiaal raadplegen. Gebruik hiervoor de filters bij je zoekopdracht.
Uiteraard kan de game dan ook meteen voor je gereserveerd worden via de ‘Afhalen in winkel’-knop, of besteld worden voor thuislevering.
Heb je een game gekocht uit ons groot assortiment USED Games, maar ben je toch niet tevreden over je keuze? Dan kan je op vertoon van je kassabon deze game tot 14 dagen na aankoop éénmalig omruilen voor een andere USED Game!
De 14 dagen omruilservice is niet van toepassing voor webshop orders. Het is uiteraard wel mogelijk om je bestelde USED-game binnen 14 dagen te retourneren en ondertussen een andere game te bestellen. Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen word je binnen 7 dagen terugbetaald. In uitzonderlijke gevallen kan dit tot 14 dagen duren.
Bij Game Mania nemen we de meeste games en consoles over in ruil voor cash geld of een waardebon. Kies je voor een waardebon, dan krijg je er zelfs nog extra waarde bovenop! De waardebon is één jaar geldig en kan in alle Game Mania-winkels worden uitgegeven in het land van uitgifte.
Type | Games | Consoles | Accessoires |
---|---|---|---|
PlayStation 4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Xbox One | ✓ | ✓ | ✓ |
Nintendo Switch | ✓ | ✓ | ✓ |
Nintendo 3DS | ✓ | ✓ | ✓ |
PlayStation Vita | ✓ | ✓ | ✓ |
Nintendo Wii U | ✓ | ✓ | ✓ |
Xbox 360 | ✓ | ✓ | ✓ |
PlayStation 3 | ✓ | ✓ | ✓ |
Nintendo Wii | ✓* | ✓* | ✓* |
Nintendo DS | ✓* | ✓* | ✓* |
PlayStation Portable | X | X | X |
PlayStation 2 | ✓** | X | X |
Xbox | X | X | X |
PC | X | X | X |
* Aleen uitbetaald als waardebon
** Alleen geselecteerde titels, alleen uitbetaald als waardebon
Neem bij twijfel voor alle zekerheid vooraf telefonisch contact op met je lokale Game Mania-winkel!
In Nederland dien je 18 jaar of ouder te zijn om producten te verkopen aan Game Mania en is legitimatie hierbij altijd verplicht.
Om te weten hoeveel je precies zal ontvangen zal je even langs moeten gaan bij je lokale Game Mania-winkel.
De waarde wordt door de computer bepaald aan de hand van onze voorraden, de staat van de aangeboden goederen en de actuele nieuwprijs. Hierdoor is het ook mogelijk dat bepaalde games/consoles niet worden overgenomen.
Als je een console wilt verkopen, adviseren we om altijd eerst telefonisch contact op te nemen met de winkel, om er zeker van te zijn dat deze ingenomen kan worden en eventueel een afspraak te maken. Dit omdat de console getest zal moeten worden.
De exacte overnameprijzen worden gratis en geheel vrijblijvend bepaald, maar kunnen niet telefonisch of per mail worden meegedeeld.
Spring dus gewoon even binnen bij een van onze winkels!
Om jouw gebruikte games, consoles of accessoires aan Game Mania te verkopen heb je de volgende zaken nodig:
Houd er rekening mee dat consoles en accessoires altijd getest worden. Bij drukte in de winkel kan het voorkomen dat dit niet direct mogelijk is. Neem daarom het beste eerst telefonisch contact op met de winkel om een afspraak te maken.
Als je een console wilt inruilen bij Game Mania, kan je het beste altijd eerst telefonisch contact opnemen met de winkel om zeker te zijn dat er tijd is om de console te testen en of jouw specifieke toestel ingenomen kan worden.
Het is niet noodzakelijk om de originele verpakking mee te leveren bij het inruilen van hardware of accessoires, hoewel dit uiteraard wel gewaardeerd wordt.
Zodra er na het testen akkoord is van beide partijen om het toestel in te nemen, zal Game Mania de console formatteren en alle gegevens van de console wissen.
Dit kan in uitzonderlijke gevallen in samenspraak met de winkel geregeld worden. Dit is echter zeker geen standaard service die we bieden.
Hiervoor neem je dan ook best zo snel mogelijk telefonisch contact op met jouw lokale store om de mogelijkheid te bespreken.
Op USED consoles heb je 6 maanden garantie, gerekend vanaf de dag van levering.
Als je de console in een van onze winkels hebt gekocht kan je bovendien ook nog eens gebruik maken van onze 14 dagen omruilservice, waarbij je een USED console binnen die termijn kan omruilen voor een andere USED console van dezelfde waarde.
Indien je de console via de webshop hebt besteld, mag je de console binnen 14 dagen retourneren en heb je binnen die termijn recht op volledige terugbetaling.
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Game Mania zet regelmatig acties op waarbij je bijvoorbeeld een of twee spellen kan inleveren en dan tegen een vast bedrag een specifieke nieuwe game meekrijgt.
Er zijn ook acties waarbij je je console of controller aan Game Mania verkoopt en voor een vast bedrag een andere, nieuwe console of controller meekrijgt.
Deze acties noemen we voor het gemak inruilacties.
Je kan via onze website (op de homepage of via de Acties-pagina) altijd zien welke inruilacties momenteel lopen. Je kan hier natuurlijk ook altijd naar informeren in onze winkels!
De voorwaarden kunnen per actie verschillen en daarom kun je deze het beste via de speciale pagina raadplegen die voor elke inruilactie wordt opgezet. Over het algemeen zijn dit de regels:
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Op al onze consoles zijn naast de geldende fabrieksgarantie ook de wettelijk bepaalde garanties van toepassing. Bij de aankoop van je toestel krijg je steeds een formulier met de garantievoorwaarden mee. De garantievoorwaarden staan ook altijd op je aankoopbewijs afgedrukt.
Op USED consoles heb je 6 maanden garantie, gerekend vanaf de dag van levering.
Als je de console in een van onze winkels hebt gekocht kan je bovendien ook nog eens gebruik maken van onze 14 dagen omruilservice, waarbij je een USED console binnen die termijn kan omruilen voor een andere USED console van dezelfde waarde.
Indien je de console via de webshop hebt besteld, mag je de console binnen 14 dagen retourneren en heb je binnen die termijn recht op volledige terugbetaling.
Pc-games kunnen helaas niet geretourneerd worden nadat de verpakking geopend is. Dat komt omdat pc-games eenmalig geactiveerd worden met een code die in de gesloten verpakking zit.
Controleer daarom eerst goed of jouw pc wel geschikt is om het spel af te spelen, voordat je de verpakking opent. Op de productpagina van het spel op onze website of op de officiële website van het spel kun je de systeemvereisten vinden.
Je kan het ook eenvoudig controleren door de naam van de game in te tikken op de website CanYouRunIt. Dit programma geeft meteen aan of je pc voldoet aan de systeemvereisten en waar er eventuele struikelblokken zitten. Controleer ook of je grafische kaart beschikt over de nieuwste drivers. Hiervoor kan je terecht op de site van de fabrikant (bijv. NVIDIA of AMD).
Daarnaast dien je er rekening mee te houden dat pc-games geactiveerd worden middels een speciaal pc-programma, zoals Steam (de meeste spellen), Origin (spellen van EA, zoals De Sims), Rockstar Game Launcher (GTA, Red Dead Redemption), et cetera. Dit zijn gratis programma’s die je eenvoudig kunt installeren middels de bijgesloten instructies bij je spel. Binnen dit programma maak je je eigen account en geef je de activatiesleutel van je spel op, waarna het spel toegevoegd wordt aan jouw account. Middels dit account heb je altijd toegang tot jouw geactiveerde spellen.
Twijfel je nog? Vraag dan steeds raad bij een van onze verkopers of neem contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.
Dat is de zogenaamde PEGI-classificatie. PEGI staat voor Pan European Game Information en is een classificatiesysteem dat bedoeld is om ouders meer zekerheid te geven omtrent de inhoud en de geschiktheid van een spel. Het heeft echter niets met de moeilijkheidsgraad te maken. Voor meer informatie kan je hier terecht.
We kunnen de meeste krassen op een standaard dvd disc verwijderen met onze disc repair machines. Voor slechts €6 maken we je disc zo goed als nieuw!
Neem vooraf telefonisch contact op met je lokale Game Mania-winkel. Niet alle filialen beschikken namelijk over deze apparaten.
Blu-ray discs, zoals PS3, PS4, Xbox One en Wii U-games, kunnen we helaas niet herstellen.
Zoek je hulp bij het uitzoeken van een game? Wil je graag advies bij het aanschaffen van een nieuwe console? Er is tegenwoordig zoveel aanbod, dat we het goed begrijpen als je je overweldigd voelt.
Al onze winkelmedewerkers zijn gamers in hart en nieren en gepassioneerd over video games! Kom vrijblijvend langs in een van onze winkels als je vragen hebt of advies zoekt en onze medewerkers helpen je graag.
Uiteraard kan je met je vraag ook terecht bij onze klantenservice voor hulp en advies op afstand. Gebruik hiervoor de Contact-knop rechtsonder.
Je kan je alvast een beetje inlezen met onze Game Mania Academy: een portaal met informatie over alles omtrent gaming. Hier lees je bijvoorbeeld over de verschillen tussen een Nintendo Switch en Nintendo Switch Lite, welke abonnementsdiensten er zijn voor games, welke games geschikt zijn voor kinderen en nog véél meer!
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Droom je van een stageplaats bij Game Mania, neem dan best even telefonisch contact op met je lokale winkel. Snuffelstages of stages van korte duur zijn helaas niet mogelijk bij Game Mania.
Ook voor vakantiewerk kan je het beste jouw favoriete Game Mania-winkel contacteren.
Veel succes alvast!
Bedankt voor je interesse in Game Mania!
Onderaan de homepage, via de link 'Werken bij Game Mania', kan je alle openstaande vacatures terugvinden. Deze pagina is niet mobiel bereikbaar.
Vul het contactformulier in en vergeet je cv niet toe te voegen. We wensen je alvast veel succes!
Heb je een opmerking, een suggestie of een algemene vraag, stuur dan een bericht naar onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder. We proberen zo snel mogelijk op je bericht te antwoorden!
Heb je een klacht?
We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze goederen of diensten, kan je ons contacteren via het contactformulier rechts onderaan deze pagina. We doen er alles aan om jouw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.
Loopt er toch eens iets niet zoals gepland en geraken we er samen niet uit, dan kan je altijd beroep doen op het ODR-platform (Online Dispute Resolution) van de Europese Commissie. Zij zullen dan optreden als tussenpersoon zodat we alsnog samen tot een goede oplossing kunnen komen. Meer informatie hierover vind je op http://ec.europa.eu/odr
Het klopt dat Game Mania ook adverteert op Marktplaats.nl en 2dehands.be. We bieden daarop duizenden USED artikelen aan, met 100% garantie!
Klik je door via de advertentie om te bestellen, dan kom je op de website van Game Mania terecht, waar je het product meteen kan bestellen voor thuislevering of ophaling in een lokale Game Mania store. Het is niet mogelijk om via Marktplaats.nl of 2dehands.be in contact te treden met Game Mania.
Uiteraard kan dit wel via de Contact-knop in de hoek rechtsonder.
Game Mania koopt ook jouw USED (tweedehands) artikelen aan voor een waardebon of cash geld. Dit kan echter alleen via je lokale store. We zullen je dus nooit via WhatsApp, e-mail, telefonisch of een ander kanaal contacteren met de vraag naar je rekeningnummer!
Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!
Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).
*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.
Door gebruik te maken van deze website, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies. Cookie Statement