Klantenservice

Meestgestelde vragen

Informatie over PlayStation 5 pre orders

Heb jij reeds een pre-order geplaatst op de PlayStation 5? Dan neemt de winkel waar jij dit deed vanaf 17 september 2020 zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je op om de status van je pre-order te bespreken. Wij nemen in chronologische volgorde contact op met al onze PS5 pre-order klanten geplaatst tot en met 16 september 2020. Naargelang de datum waarop jij je pre-order plaatste kan het tot 10 dagen duren alvorens je winkel telefonisch contact met je opneemt.

Had jij vóór 17 september 2020 nog geen pre-order geplaatst op de PlayStation 5? Ga dan langs in jouw Game Mania store om de verdere mogelijkheden te bespreken.

Klik hier voor meer informatie en veelgestelde vragen over PS5 pre-orders bij Game Mania.

Was dit antwoord nuttig?

Informatie over Xbox Series pre-orders

Heb jij reeds een pre-order geplaatst op de Xbox Series X of Series S? Dan neemt de winkel waar jij dit deed vanaf 22 september 2020 zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je op om de status van je pre-order te bespreken. Wij nemen in chronologische volgorde contact op met al onze PS5 pre-order klanten geplaatst tot en met 21 september 2020. Naargelang de datum waarop jij je pre-order plaatste kan het tot 10 dagen duren alvorens je winkel telefonisch contact met je opneemt.

Had jij vóór 21 september 2020 nog geen pre-order geplaatst op de Xbox Series X|S? Ga dan langs in jouw Game Mania store om de verdere mogelijkheden te bespreken.

Klik hier voor meer informatie en veelgestelde vragen over Xbox Series pre-orders bij Game Mania.

Was dit antwoord nuttig?

(Corona) Zijn de Game Mania-winkels geopend?

Onze winkels zijn sinds dinsdag 12 mei weer geopend! Check de openingstijden van jouw filiaal hier. Ook bij Game Mania zijn er natuurlijk maatregelen getroffen om zo veilig mogelijk op bezoek te komen.  Wees welkom, maar let alsjeblieft op de volgende regels. Zo kunnen wij de gezondheid van jou en die van onze medewerkers beschermen! 

  • Kom niet naar de winkel als je verkouden bent of griepklachten hebt
  • Een mondmasker is verplicht vanaf 12 jaar
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar, zowel in de winkel als buiten de winkel
  • Kom zoveel mogelijk alleen - we kunnen maximaal 3 klanten tegelijkertijd in de winkel toelaten
  • Blijf niet te lang in de winkel
  • Betaal zoveel mogelijk elektronisch (bankpas of mobiel)
  • Volg altijd de aanwijzingen op van ons personeel
  • Let op de aangepaste openingstijden

Onze winkelmedewerkers nemen uiteraard ook hygiënemaatregelen en houden zoveel mogelijk afstand.

 

Was dit antwoord nuttig?

(Corona) Kan ik mijn gebruikte artikelen nog verkopen aan Game Mania?

Ja, dat kan. We willen je wel vragen om je winkelbezoek niet te lang te maken (max. 30 minuten). Heb je grote stapels spellen in de aanbieding of wil je een console inleveren, dan maak je best vooraf een telefonische afspraak.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Bestellingen

Waar is mijn pakket?

Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Als je niet thuis bent, zal PostNL het pakket in de brievenbus leveren. Indien het pakket niet in de brievenbus past, wordt het bij de buren aangeboden. Via de Track & Trace-link kan je nakijken op welk huisnummer het pakket geleverd werd. Je ontvangt hier ook altijd een melding van.

Kan het ook niet bij de buren worden afgeleverd, dan wordt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag opnieuw aangeboden. Lukt ook dat niet, dan wordt het pakket in het dichtstbijzijnde PostNL-ophaalpunt geleverd. Je ontvangt in dat geval ook een e-mail met de exacte locatie.

Daar blijft het pakket vervolgens minstens 7 dagen liggen. Wordt het niet opgehaald, dan komt het pakket retour naar Game Mania.

Was dit antwoord nuttig?

Wat is de status van mijn bestelling?

Besteld met account

Als je je bestelling hebt geplaatst terwijl je ingelogd was op je account, kun je de status van je bestelling zien onder je account bij “Mijn bestellingen”. Ook ontvang je belangrijke updates via e-mail. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Game Mania als van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Besteld zonder account

Als je zonder account hebt besteld, word je per e-mail op de hoogte gehouden van belangrijke updates over je bestelling. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je zowel van Game Mania als van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace-link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Zodra een bestelling voor thuislevering is geplaatst, is het niet meer mogelijk om deze zelf aan te passen. Indien je iets aan de inhoud van je bestelling wil aanpassen of het verzendadres aangepast moet worden, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of door rechtsonder op 'Contact' te klikken. Het is niet mogelijk om iets toe te voegen aan je bestelling als deze al geplaatst is. Je zal hiervoor een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Als je ingelogd was op je account toen je de bestelling plaatste, kun je deze in zijn geheel of losse producten zelf annuleren door in te loggen en onder “Mijn bestellingen” te kijken. Dit kan zolang het pakket nog niet verwerkt wordt. Indien je geen account hebt gebruikt of als het niet meer mogelijk is om te annuleren via je account, adviseren we om zo snel mogelijk de klantenservice te contacteren. Het is niet mogelijk om losse producten die onderdeel zijn van een promotiebundel te annuleren.

Afhankelijk van de drukte kan het zijn dat wij jouw bestelling niet op tijd kunnen aanpassen of annuleren voordat het al verwerkt is. Mocht het pakket niet geleverd kunnen worden, zal deze vanzelf naar ons retour komen, waarna wij het opnieuw zullen verzenden naar het juiste adres. Ongewenste producten kunnen uiteraard geretourneerd worden.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Digitale downloads

Waar vind ik mijn digitale code?

Als je een bestelling hebt geplaatst voor een digitaal product, krijg je deze na het afronden van je bestelling direct te zien. Ook ontvang je de code direct per e-mail. In uitzonderlijke gevallen kan het tot een half uur duren voordat digitale codes in je mailbox verschijnen. Controleer ook zeker je ongewenste e-mails, je reclame-map (Gmail) en je spambox – daar kan de code onverhoopt in terecht zijn gekomen.

Ik heb na 30 minuten nog steeds geen code ontvangen!

Heb je je hele inbox uitgepluisd, maar nog steeds geen code te vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice. Dat kan telefonisch (indien beschikbaar) of door rechtsonder op 'Contact' te klikken. We sturen de code zo snel mogelijk op!

Was dit antwoord nuttig?

Hoe los ik mijn digitale code in?

De manier waarop je een digitale code inlost verschilt per platform.

PlayStation 4

Je kan een PlayStation-code zowel via de PlayStation 4-console of via het internet inwisselen.

Via de PlayStation 4:

PS4 code inwisselen PS4 code inwisselen
  1. Log in op het account waarop je de code wilt activeren.
  2. Ga naar de PlayStation Store
  3. Scroll naar de onderkant van de zijbalk en kies [Codes inwisselen]
  4. Voer de code zorgvuldig in en kies [Inwisselen].
  5. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

Via de webbrowser

PS4 code inwisselen PS4 code inwisselen
  1. Ga naar de PlayStation Store-website en log in op je PlayStation-account.
  2. Klik op je avatar in de rechterbovenhoek, en kies [Codes inwisselen] in het menu
  3. Voer de code zorgvuldig in en kies [Inwisselen]
  4. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

Kijk hier voor meer informatie of oplossingen bij problemen.

Nintendo Switch

Een Nintendo Switch code voor een digitale game, extra content of Nintendo Switch Online-abonnement kan zowel via de Nintendo Switch zelf als via het internet ingewisseld worden.

Via de Nintendo Switch

Nintendo Switch code inwisselen

  1. Start de Nintendo Switch en ga naar de [Nintendo eShop] door het oranje winkelmandje te selecteren.
  2. Kies onderaan de zijbalk voor [Code gebruiken].
  3. Vul de code zorgvuldig in en ga verder.
  4. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

Via internet

Nintendo Switch code inwisselen

  1. Ga naar https://ec.nintendo.com/redeem#/
  2. Log in op het account waarop je de downloadcode wilt activeren.
  3. Vul de code zorgvuldig in en ga verder.
  4. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

Xbox One

Een Xbox One downloadcode, Xbox Live Gold code of Xbox Game Pass (Ultimate) code kan je inwisselen via je Xbox One zelf of via het internet.

Via de Xbox One

Xbox One code inwisselen Xbox One code inwisselen
  1. Ga naar de Xbox Store door de [Store] tegel te selecteren
  2. Selecteer [Gebruik een code] uit de smalle balk
  3. Vul de code zorgvuldig in en druk op [Volgende]
  4. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

Via internet

Xbox One code inwisselen

  1. Ga naar https://redeem.microsoft.com/
  2. Log in met de gegevens van je Xbox-account
  3. Vul de code zorgvuldig in en druk op [Next]
  4. Het tegoed of de content wordt aan je account toegevoegd.

PC-codes

PC-games dienen via een specifiek platform geactiveerd te worden, bijvoorbeeld via Steam, Origin, Rockstar Game Launcher, et cetera. Kijk op de verpakking van de game of in de bijgeleverde instructies welk platform je nodig hebt.

Hieronder volgen enkele gidsen voor het activeren van producten op de meest gangbare pc-platformen:

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb de verkeerde code besteld. Kan ik nog annuleren?

Helaas kan dit niet. De code wordt direct en automatisch aangemaakt en verzonden na het plaatsen van je bestelling, en deze kan niet meer gedeactiveerd worden. Door de voorwaarden te accepteren bij het plaatsen van je bestelling ga je hiermee akkoord en verklaar je afstand te doen van jouw retourrecht voor dit type aankoop.

Let daarom altijd goed op dat je de juiste code besteld, dan kan er nooit iets fout gaan! Houd er ook rekening mee dat de meeste codes landgebonden zijn. Een PlayStation-code voor België werkt bijvoorbeeld niet op een Nederlands PlayStation-account en vice versa.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Pre-orders

Wanneer ontvang ik mijn pre-order?

Besteld in de winkel

Je kan jouw pre-order op de releasedatum ophalen. Je ontvangt automatisch een sms-bericht wanneer het product klaar ligt en opgehaald kan worden. Meestal is dat direct in de ochtend, in uitzonderlijke gevallen is dat later op de dag wanneer jouw bestelde pre-order in de winkel geleverd wordt.

Bij twijfel kun je het beste direct contact opnemen met de winkel. Je vindt de contactgegevens van onze winkels hier.

Besteld voor thuislevering

Wij verzenden jouw pre-order altijd de dag voor de releasedatum, zodat je het product op de releasedatum ontvangt. Uiteraard kan het voorkomen dat de post vertraging oploopt. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Je kan de status van je zending altijd controleren via de Track & Trace-code die je ontvangt zodra je pakket door ons is verzonden.

Als je jouw pre-order laat in de middag of in de avond plaatst op de dag voor de releasedatum, kunnen we helaas niet garanderen dat je pakket nog dezelfde dag verstuurd wordt.

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer betaal ik voor pre-orders?

In de winkel

 Een pre-order plaatsen in de winkel is snel en gemakkelijk. Je kan bij het reserveren gevraagd worden om een voorschot van €5 te betalen. Uiteraard kan je er ook voor kiezen om alvast het volledige bedrag (of een gedeelte) te betalen bij het plaatsen van je pre-order, zodat je op de releasedatum alleen maar het product hoeft op te halen. Anders betaal je het resterende bedrag pas bij afhaling. Wel zo handig!

Voor gelimiteerde edities en luxere producten kan er een hoger voorschot gevraagd worden. Je kan hier het beste naar informeren bij je lokale Game Mania-winkel.

In de webshop – Afhalen in winkel

Als je via de webshop reserveert voor Afhalen in winkel, is dit gratis. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging en een e-mail of sms wanneer het product afgehaald kan worden.

Het is niet mogelijk om via de website alvast een betaling te doen voor een product dat je in de winkel wil afhalen.

In sommige gevallen is het niet mogelijk om via de website te reserveren voor Afhalen in winkel. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld omdat het een gelimiteerde editie of luxe product is waarvoor een aanbetaling in de winkel gedaan moet worden, of omdat er zeer weinig beschikbare exemplaren zijn. Neem in dit geval telefonisch contact op met de winkel om de mogelijkheden te bespreken.

In de webshop – Thuislevering

Als je via de webshop bestelt en kiest voor thuislevering, dien je het volledige bedrag te betalen bij het plaatsen van je bestelling. Als je creditcard kiest als betaalwijze, wordt het bedrag direct afgeschreven.

Was dit antwoord nuttig?

Er ontbreken pre-orders op mijn profiel, hoe kan dat?

Zodra je een online profiel hebt aangemaakt en je klantenkaart hebt gekoppeld, zal je alle toekomstige orders op je online profiel kunnen raadplegen. Alle orders die je echter geplaatst had in de winkel, voordat jouw klantenkaart werd gekoppeld, kan je niet online raadplegen. Contacteer je lokale store wanneer je een vraag hebt over die oudere orders. Op je klantenkaart kunnen onze winkelmedewerkers vanzelfsprekend alle orders terugvinden.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn pre-order thuis laten bezorgen?

Als je een pre-order plaatst via de website en je kiest voor thuisbezorging, wordt je pre-order naar jouw bezorgadres opgestuurd.

Indien je een pre-order in de winkel hebt geplaatst of hebt gekozen voor ‘Afhalen in winkel’, maar deze toch liever thuis ontvangt, dien je opnieuw een bestelling te plaatsen en annuleer je de oude bestelling. Als je via de website hebt gereserveerd, kun je je bestelling via jouw account annuleren. Als je de bestelling ter plekke in de winkel hebt gedaan, kan je deze annuleren door telefonisch contact op te nemen met de winkel of even langs te gaan.

Mocht het product ondertussen niet meer beschikbaar zijn voor pre-order (uitverkocht), neem dan contact op met onze klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken, voordat je de winkelbestelling annuleert.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn pre-order in de winkel ophalen?

Wil je een bestelling voor thuislevering veranderen naar een bestelling voor winkelafhaling, dan dien je jouw bestelling voor thuislevering te annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen in de winkel, of deze via de website te reserveren door te kiezen voor ‘Afhalen in winkel’.

Je kunt je online bestelling via je account annuleren, of je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken.

Mocht het product ondertussen niet meer beschikbaar zijn voor pre-order (uitverkocht), neem dan contact op met onze klantenservice voordat je de online bestelling annuleert.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe weet ik of ik recht heb op een pre-orderbonus?

Uiteraard zijn alle pre-order bonussen die later aangekondigd worden, ook geldig voor eerder geplaatste reserveringen. Je mag deze bonus dus ook bij jouw pre-order verwachten op de dag van release.

Je hoeft hier verder niets voor te doen. Als je je pre-order in een winkel afhaalt, kan je er het beste naar vragen wanneer je de game ophaalt. Aan de hand van de datum waarop je reserveerde, kan de winkelmedewerker zien of je bij de gelukkigen bent. Als je hebt gekozen voor thuislevering, worden de pre-orderbonussen waar je recht op hebt met je pakket verzonden.

Soms komt het voor dat een pre-orderbonus uitverkocht raakt. Op de website kan je in de kleine letters onder de pre-orderbonus zien tot welke datum je uiterlijk gereserveerd moet hebben om de pre-orderbonus te ontvangen.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn de voordelen van pre-orderen?

Er zijn meerdere voordelen verbonden aan het plaatsen van een pre-order bij Game Mania.

Pre-orderbonussen

 Bij Game Mania bieden we bij bijna alle nieuwe games een of meerdere pre-orderbonussen aan. Dit zijn kleine (of grote) extraatjes, die zowel fysiek of digitaal kunnen zijn. Denk bijvoorbeeld aan een leuke sleutelhanger, een flesopener, een figuurtje of een code die extra items of missies geeft in het spel.

Game Mania XP: 500 extra coins

Als je lid bent van Game Mania XP, krijg je 500 bonus coins als je een pre-order komt afhalen of wanneer deze wordt verzonden. Dat is dus bovenop de coins die je ontvangt voor het product zelf! Bij elke 4000 coins krijg je een voucher ter waarde van €7,50, dus het kan snel gaan!

Op releasedatum in huis

 Niet elke game krijgt een grote oplage en soms komt het voor dat de voorraad snel op raakt, zeker bij populaire games. Door te pre-orderen, verzeker je jezelf van een exemplaar op de dag van release. En je hoeft niet voor de winkel te kamperen, want jouw exemplaar ligt op naam klaar!

Als je hebt gekozen voor thuislevering, wordt je pakket wordt op de releasedatum op jouw gekozen adres afgeleverd. Past het door de brievenbus? Dan hoef je hier niet eens voor thuis te zijn!

Wij verzenden jouw pre-order altijd de dag voor de releasedatum, zodat je het product op de releasedatum ontvangt. Uiteraard kan het voorkomen dat de post vertraging oploopt. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Je kan de status van je zending altijd controleren via de Track & Trace-code die je ontvangt zodra je pakket door ons is verzonden.

Was dit antwoord nuttig?

Hoeveel tijd heb ik om mijn pre-order af te halen in de winkel?

Jouw reservatie wordt drie dagen voor je aan de kant gehouden. Als je niet onmiddellijk een kans ziet om langs te komen, raden we je aan om even telefonisch contact op te nemen met de winkel. Je kan dan met hen afspreken wanneer je de reservering kan komen ophalen.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Betalen

Welke betaalmethodes accepteert Game Mania?

Bij Game Mania kan je betalen via de meest gangbare betaalmethodes.

Webshop

In de Game Mania-webshop betaal je snel en veilig met je eigen bank via iDeal, iDeal QR, Bancontact of met creditcard (VISA of Mastercard).

Daarnaast kan je in Nederland betalen met de VVV cadeaukaart of Nationale Entertainment Cards. Let op: met ingang van 1 juli 2020 mag het te betalen bedrag met VVV-cadeaukaart maximaal 50 euro bedragen, vanwege de wet tegen witwassen. Het eventuele restbedrag kan met iDEAL betaald worden. Een eventueel resterend saldo op de cadeaukaart kan uiteraard bij een volgende transactie worden gebruikt.

Winkels

In de Game Mania winkels kan je betalen met je bankkaart of creditcard (VISA of Mastercard). Tevens accepteren de Nederlandse winkels VVV-cadeaukaarten en papieren VVV-cadeaucheques of Nationale Entertainment Cards en papieren cadeaucheques. Let op: met ingang van 1 juli 2020 mag het te betalen bedrag met VVV-cadeaukaart maximaal 50 euro bedragen, vanwege de wet tegen witwassen. Het eventuele restbedrag kan met andere betaalmiddelen voldaan worden. Een eventueel resterend saldo op de cadeaukaart kan uiteraard bij een volgende transactie worden gebruikt.

In België kan je USED (tweedehands) producten betalen met Ecocheques. Elektronische cadeaucheques kunnen gebruikt worden op het gehele assortiment.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik een cadeaubon kopen?

In iedere Game Mania-winkel kan je hiervoor terecht! Deze cadeaubon zit in een coole verpakking en is ideaal voor verjaardagen, feestdagen of bedrijfsincentives. Je kan de waarde overigens volledig zelf bepalen en je ontvangt ook nog eens 10% korting op USED (tweedehands) producten als je betaalt met de cadeaubon.

De bon kan voorlopig alleen in onze winkels gebruikt worden, dus niet via de webshop. Het is helaas nog niet mogelijk om cadeaubonnen via de website aan te schaffen.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe verzilver ik een cadeaubon of waardebon in de winkel?

Cadeaubon en waardebon

Wanneer je jouw games, console of accessoires verkoopt aan Game Mania, kan je de waarde laten uitbetalen in een Game Mania-waardebon.

Game Mania geeft ook cadeaubonnen uit, ideaal voor verjaardagen, feestdagen of bedrijfsincentives. Gebruik je de cadeaubon voor de aankoop van een USED game, dan geniet je meteen van een korting van 10%!

Je kan een fysieke waardebon of cadeaubon gebruiken voor iedere aankoop in de fysieke winkels van Game Mania. De bonnen zijn één jaar geldig en kan in elk filiaal (in het land van uitgifte) verzilverd worden.

Je hoeft de totale waarde trouwens niet in een keer op te gebruiken. De restwaarde wordt gewoon op een nieuwe bon afgedrukt, die vanaf dan opnieuw één jaar geldig is.

Heb je op dit moment niet onmiddellijk een aankoop gepland, dan kan je de waarde ook laten overzetten in een aanbetaling van een pre-order. Zo vermijd je dat de waardebon of cadeaubon komt te vervallen of kwijtgespeeld wordt.

De cadeaubon en waardebon kunnen niet gebruikt worden voor online aankopen.

Game Mania XP-voucher

Wanneer je lid bent van Game Mania XP en 4000 Coins hebt gespaard, ontvang je automatisch een voucher ter waarde van €7,50. De voucher staat op je account en is dus niet tastbaar. Deze voucher is zowel in de winkel als in de webshop te gebruiken.

Gebruik in een Game Mania-winkel

Meld voordat je afrekent dat je een voucher wil gebruiken voor jouw aankoop. De winkelmedewerker zal jouw account opzoeken en de voucher toepassen.

Gebruik in de Game Mania webshop

Voeg het gewenste product toe aan je winkelmandje en selecteer vervolgens in je winkelmandje de voucher die je wil gebruiken. De korting wordt automatisch toegepast.

Andere bonnen

De Nederlandse winkels accepteren tevens de VVV-cadeaukaarten en papieren VVV-cadeaucheques of Nationale Entertainment Cards en papieren cadeaucheques. In de Belgische winkels is het mogelijk om met zowel elektronische als papieren Ecocheques te betalen voor USED (tweedehands) producten. Daarnaast zijn elektronische cadeaucheques om het hele assortiment te gebruiken.

Op de webshop kan je in Nederland betalen met de VVV-cadeaukaart of Nationale Entertainment Card.

Let op: met ingang van 1 juli 2020 mag het te betalen bedrag met VVV-cadeaukaart maximaal 50 euro bedragen, vanwege de wet tegen witwassen. Het eventuele restbedrag kan met een ander betaalmiddel voldaan worden. Een eventueel resterend saldo op de cadeaukaart kan uiteraard bij een volgende transactie worden gebruikt.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik als BTW-plichtige een webshop factuur ontvangen met mijn eigen BTW-nummer?

Nee, dit is helaas niet mogelijk bij een webshop-aankoop.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Verzending

Welke verzendmethode gebruikt Game Mania?

Wij verzenden alle pakjes met PostNL. Zodra je bestelling bij ons verwerkt wordt, ontvang je van PostNL een bevestigingsmail, met daarin de Track & Trace link. Je kan het pakket vanaf dan op de voet volgen. Check zeker ook je map 'Ongewenste mails' of spamfilter indien je deze e-mail niet ontvangen hebt.

Als je niet thuis bent, zal PostNL het pakket in de brievenbus leveren. Indien het pakket niet in de brievenbus past, wordt het bij de buren aangeboden. Via de Track & Trace-link kan je nakijken op welk huisnummer het pakket geleverd werd. Je ontvangt hier ook altijd een melding van.

Kan het ook niet bij de buren worden afgeleverd, dan wordt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag opnieuw aangeboden. Lukt ook dat niet, dan wordt het pakket in het dichtstbijzijnde PostNL-ophaalpunt geleverd. Je ontvangt in dat geval ook een e-mail met de exacte locatie.

Daar blijft het pakket vervolgens minstens 7 dagen liggen. Wordt het niet opgehaald, dan komt het pakket retour naar Game Mania.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn de verzendkosten?

Momenteel worden alle bestellingen met een waarde van minimaal €50 (€49,98) gratis verzonden! Anders bedragen de verzendkosten €1,98.

Een product afhalen in de winkel is daarnaast geheel kosteloos!

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen geplaatst op een werkdag voor 20 uur worden normaal gezien dezelfde dag nog verzonden, waarna je de zending normaliter de volgende dag al ontvangt. Omwille van de drukte vanwege het coronavirus en de social distancing maatregelen die wij en PostNL treffen, kunnen bestellingen een of meerdere dagen vertraging oplopen. Bedankt voor je begrip.

Levertermijn bij producten op voorraad

Hieronder vind je een tabel met een indicatie van de levertermijn onder normale omstandigheden. Soms is het extra druk en kunnen we geen bezorging op de volgende dag garanderen. De levertermijn die wordt aangegeven op de productpagina of in je winkelmandje is altijd leidend.

Let op: op feestdagen worden geen bestellingen verzonden. Wanneer je jouw bestelling op een feestdag plaatst, of na 20:00 op de dag voor een feestdag, is de levertermijn een dag langer.

Besteld Geleverd
Voor 20:00 besteld Na 20:00 besteld
Maandag Dinsdag Woensdag
Dinsdag Woensdag Donderdag
Woensdag Donderdag Vrijdag
Donderdag Vrijdag Zaterdag
Vrijdag Zaterdag Dinsdag
Zaterdag Dinsdag Dinsdag
Zondag Dinsdag Dinsdag
Zendingen worden bezorgd door PostNL waarbij in deze tabel wordt uitgegaan van levering op de volgende dag. Houd rekening met vertragingen bij de post. Dit zijn enkel indicaties.

Pre-orders

Pre-orders worden op de dag voor de releasedatum verzonden, zodat je het product op de releasedatum in huis hebt.

Wanneer je producten met verschillende releasedata bestelt

Als je meerdere producten hebt besteld met releasedata die maar enkele dagen verschillen, dan zullen we je bestelling verzenden wanneer alle producten op voorraad zijn.

Wanneer de releasedata erg ver uit elkaar liggen, zullen we de producten in delen versturen. Stel je hebt drie games gepre-orderd die in drie verschillende maanden uitkomen, dan zul je iedere game op de releasedatum ontvangen.

Mocht je nog twijfelen, staat het je altijd vrij om te informeren naar je bestelling door contact op te nemen met de klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken.

Was dit antwoord nuttig?

Ik heb het verkeerde product ontvangen.

Dat is natuurlijk geen leuke verrassing (of misschien juist wel?). Controleer eerst goed of je wel het juiste product had besteld door in je account te kijken, of de bestelbevestiging nog eens na te lezen.

Mocht je zelf per ongeluk een foutje hebben gemaakt, dan kun je het product retourneren en het juiste bestellen. De retourinstructies vind je in je pakket.

Heb je zeker weten iets anders ontvangen dan wat je hebt besteld? Neem dan contact met ons op door rechtsonder op 'Contact' te klikken.

Was dit antwoord nuttig?

Er ontbreekt iets in mijn bestelling.

Dat is jammer om te horen. Onze excuses voor het ongemak! Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice door rechtsonder op 'Contact' te klikken, zodat we dit kunnen opvolgen.

Was dit antwoord nuttig?

Mijn pakket is beschadigd.

We proberen er uiteraard alles aan te doen om je pakket in perfecte staat af te leveren. Het kan echter altijd gebeuren dat een pakket beschadigd raakt tijdens het transport.

Neem in dat geval best contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder en bezorg ons zoveel mogelijk informatie. Indien mogelijk mag je ons ook foto's doorsturen! We zorgen dan zo snel mogelijk voor een oplossing.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Afhalen in winkel

Kan ik iets laten klaarleggen in een winkel?

Wij bevoorraden onze winkels regelmatig, maar merken dat er meer vraag is naar bepaalde artikelen, waardoor deze tijdelijk niet leverbaar zijn. Je kan voorkomen dat je onnodig naar de winkel komt, door alvast de voorraad op onze website te controleren. Als het product op voorraad is in jouw winkel, kun je het alvast klaar laten leggen met onze handige "Click & Collect"-functie. Je krijgt een gratis sms zodra het product voor je klaarligt en je bent daardoor sneller geholpen in de winkel!

Zo gebruik je Click & Collect:

Zoek naar het product en bekijk onze winkelvoorraad door op de knop "Afhalen in winkel" te klikken. Je kan dan zien in welke van onze winkels er nog voorraad ligt. Is het nog op voorraad? Top! Klik dan door en je kan kosteloos het product laten reserveren. Onze winkelmedewerkers zullen jouw reservering zo snel mogelijk verwerken en laten je met een (gratis) sms weten wanneer het product opgehaald kan worden. Wacht op dit bericht voordat je langskomt, om teleurstelling en een onnodige verplaatsing te voorkomen!

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer weet ik dat ik mijn bestelling kan ophalen?

Zodra je bestelling voor je klaarligt en opgehaald kan worden, ontvang je van ons een notificatie. Dit kan per sms zijn (indien je je telefoonnummer hebt achtergelaten en je sms-berichten niet uit hebt gezet in je profiel) en/of per e-mail.

Als je de bestelling via de website hebt geplaatst, kan je ook onder je account bij ‘Mijn bestellingen’ de status van je bestelling inzien. Als hier staat ‘Ligt klaar’, betekent het dat je bestelling afgehaald kan worden.

Indien je twijfelt kan je natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst!

Was dit antwoord nuttig?

Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling op te halen?

Het artikel blijft minimaal drie werkdagen beschikbaar voor jou. Zonder tegenbericht wordt het artikel daarna mogelijk opnieuw aangeboden voor verkoop.

Als je niet onmiddellijk een kans ziet om langs te komen, raden we je aan om even telefonisch contact op te nemen met je lokale store. Je kan dan met hen afspreken wanneer je de reservering kan komen ophalen.

Was dit antwoord nuttig?

Wat heb ik nodig om mijn bestelling op te halen?

Het beste is om je klantenkaart mee te nemen, want daarmee kunnen we gemakkelijk jouw bestellingen inzien. Mocht je de klantenkaart zijn vergeten, kunnen we je ook terugvinden aan de hand van je gegevens. Eventueel geven we een nieuwe kaart mee, als je deze bent kwijtgeraakt.

Heb je geen klantenkaart? Geef dan bij de winkel aan dat je een bestelling hebt laten klaarleggen en geef je naam door. De winkelmedewerker kan je eventueel een klantenkaart meegeven voor de volgende keer.

Iemand anders haalt de bestelling op

Haal je iets op voor iemand anders, of kan je zelf niet langskomen en wil je graag dat iemand anders het komt afhalen? Om zeker te weten dat je niet tegen problemen aanloopt, kun je dit het beste telefonisch doorgeven aan de winkel.

Was dit antwoord nuttig?

Wat moet ik doen als ik het product niet meer wil afhalen?

Het zou fijn als je je bestelling annuleert door in te loggen op de site en bij ‘Mijn bestellingen’ je order te annuleren. Op deze manier komt het product vrij en kunnen we iemand anders er blij mee maken!

Als je de bestelling in de winkel hebt geplaatst, kun je deze niet via de site annuleren. In dat geval zou het erg gewaardeerd worden als je de winkel opbelt en laat weten dat je het product niet meer komt ophalen! Je vindt de contactgegevens van onze winkels hier.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Retours / Defecten

Mag ik mijn aankoop retourneren?

Gekocht in de webshop

Je kan het product via onze standaard procedure retour sturen, zolang dit binnen 14 dagen na aankoop is. Je aankoop wordt dan binnen 7 tot uiterlijk 14 dagen terugbetaald.

Uitgesloten van retour zijn:

  • Digitale codes
  • Individuele producten die deel uitmaken van een promotiebundel
  • In-ear headsets (omwille van hygiënische redenen) nadat de verpakking geopend is
  • Software (games) waarvan de plastic seal verpakking geopend is (USED niet meegerekend)
  • Consoles die aangemeld zijn op de PlayStation Store, Xbox Store of Nintendo eShop.

Defecte producten kunnen uiteraard ook geretourneerd worden, hiervoor verwijzen we graag naar de instructies op deze pagina onder het kopje “Defecten”.

Gekocht in de winkel

Producten die je in één van onze (fysieke) winkels hebt gekocht, kun je binnen veertien dagen na aankoop retourneren. Je ontvangt dan een waardebon of kan een ander product uitkiezen van dezelfde waarde. Let er wel op dat het product nog in de originele verpakking (seal) moet zitten. Digitale producten en cadeaukaarten kunnen niet geretourneerd of geruild worden.

Tweedehands (USED) games die je in een van onze winkels hebt gekocht mag je binnen veertien dagen na aankoop éénmalig ruilen voor een andere game of een waardebon. Dit mag natuurlijk zonder opgave van reden!

Was dit antwoord nuttig?

Hoe kan ik iets omruilen of retourneren?

Besteld via de webshop

Nadat je de retourartikelen terug in de originele verpakking hebt gestopt, voeg je de factuur en het ingevulde retourdocument toe aan het pakket. Plak het pakket netjes dicht. Er zijn twee manieren om het pakket vervolgens retour te sturen.

  • Via een Game Mania winkel. Geef je pakket af aan de kassa en de medewerker bezorgt je een ontvangstbewijs.
  • Via een PostNL-locatie. Neem contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder. Wij bezorgen je per e-mail een gratis retourlabel. Plak dit retourlabel op het pakket en breng het naar een PostNL-locatie.

Zij scannen het pakket en geven je een ontvangstbewijs. Binnen de 14 werkdagen nadat we je pakket ontvangen hebben en de retour goedgekeurd werd, zal de terugbetaling plaatsvinden. Dit gebeurt op dezelfde manier als waarop jij betaald hebt bij het plaatsen van je bestelling.

Betaalde je de bestelling volledig met VVV-bonnen of met een Entertainment-kaart, dan zal onze klantenservice je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je een bevestigingsmail.

Gekocht in de winkel

Neem je aankoopbewijs (kassabon/ticket) en het nog verzegelde product binnen veertien dagen na aankoop mee naar een Game Mania-winkel. Je ontvangt een waardebon of kan een ander product uitkiezen van dezelfde waarde. Tweedehands games mogen binnen 14 dagen eenmalig geruild worden voor een andere tweedehands game. Retourneren of ruilen kan in iedere Game Mania-vestiging en is niet gelimiteerd aan de winkel waar de oorspronkelijke aankoop was gedaan.

Was dit antwoord nuttig?

Mijn aankoop blijkt defect te zijn, wat nu?

Besteld in de webshop

In de meeste gevallen kunnen wij het product direct omruilen voor een nieuwe in één van onze winkels. Indien je dit wenst, neem je het beste eerst contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.

Is je product binnen 14 dagen defect of wordt het product defect geleverd en is het niet mogelijk om langs te gaan in één van onze winkels, dan kan je deze ook kosteloos retour sturen via het meegeleverde retourdocument. Geef op dit formulier duidelijk aan wat er defect is.

Is je product na 14 dagen defect en is het niet mogelijk om bij een van onze winkels langs te gaan, neem dan contact op met onze klantenservice en we helpen je verder.

Gekocht in de winkel

In de meeste gevallen kan het product direct omgeruild worden in de winkel, maar dat is niet altijd mogelijk. Neem daarom het beste eerst telefonisch contact op met de winkel om de vervolgstappen te bespreken.

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer word ik terugbetaald na een webshop retour?

Terugbetalingen zijn in de meeste gevallen binnen 7 dagen verwerkt. In uitzonderlijke gevallen kan dit tot maximaal 14 dagen duren.

Het bedrag wordt teruggestort via dezelfde betaalwijze die je bij het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt. Betaalde je volledig met VVV bonnen of Entertainment kaart, dan zal onze Klantenservice afdeling je nog contacteren om je bankrekeningnummer op te vragen. Zodra de terugbetaling heeft plaatsgevonden, ontvang je van ons een bevestigingsmail.

Heb je een bestelling geannuleerd die nog niet was verzonden? Dan ontvang je de terugbetaling ook binnen 7 dagen, en in uitzonderlijke gevallen binnen uiterlijk 14 dagen.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Game Mania XP

Wat is Game Mania XP en wat zijn de voordelen ervan?

Met Game Mania XP wordt winkelen bij Game Mania nog leuker! Door je aan te melden spaar je coins, unlock je badges, ontvang je kortingen, geniet je van persoonlijke vouchers en nog veel meer!

Registratie voor Game Mania XP is helemaal gratis en je kan direct gebruikmaken van alle unieke voordelen!

  • Bij elke aankoop spaar je coins en XP. Elke 4000 coins staat gelijk aan een voucher van €7,50 voor je volgende aankoop. Met genoeg opgebouwde XP ga je level up!
  • Per vijf levels stijg je in Class en wordt het aantal coins dat je per bestede euro verdient verhoogt. Hoe hoger je Class, hoe sneller je voor korting spaart!
  • Je verdient gaandeweg Badges, bijvoorbeeld voor je eerste aankoop, voor het invullen van je profiel en voor het meedoen aan een evenement!
  • Je krijgt ook weer coins voor het behalen van Badges!
  • Coins zijn ook in te wisselen tegen speciale aanbiedingen en persoonlijke kortingen

Je kunt jouw gespaarde coins, XP, Badges en verdiende vouchers raadplegen door in te loggen op je account. Als je een iPhone hebt, kun je je jouw klantenkaart zelfs koppelen aan je Apple Wallet!

Lees hier meer over Game Mania XP.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe meld ik mezelf aan voor Game Mania XP?

Ik ben nog geen klant bij Game Mania

Maak dan een account aan op de website of in een Game Mania-winkel en vergeet niet je e-mailadres door te geven. Je bent vanaf nu officieel Game Mania XP-lid!

Ik ben al klant bij Game Mania en kan inloggen op mijn account op de website.

Dan ben je al lid van Game Mania XP! Log in op de website en je kunt jouw gespaarde coins, Badges en vouchers alvast inzien.

Ik ben al klant bij Game Mania en spaar punten in de winkel, maar heb nog geen account op de website.

Geef je e-mailadres door in een Game Mania-winkel of neem contact op met de klantenservice via de Contact-knop rechtsonder. Je ontvangt van ons een e-mail met alle uitleg. Doe dit voor 14 februari 2021, want dan worden je reeds gespaarde punten van het vorige spaarprogramma omgezet naar coins!

Was dit antwoord nuttig?

Hoe spaar je coins en XP en ga je level up?

Coins verdien je door aankopen te doen bij Game Mania (in de winkels of webshop) en door badges te unlocken. Bij 4000 coins krijg je automatisch een kortingsvoucher van € 7,50. Je kunt dus nooit meer dan 4000 coins hebben.

Je kunt coins ook inwisselen voor persoonlijke vouchers die korting geven op bepaalde producten. Deze persoonlijke vouchers moet je wel activeren voor je aan 4000 coins komt, anders krijg je automatisch de voucher van € 7,50 korting. De € 7,50 kortingsvoucher blijft 60 dagen geldig en kun je op je online account terugvinden. Ze zijn zowel te gebruiken in onze winkels als op de webshop op het hele assortiment.

Hoeveel coins krijg je bij iedere aankoop?

De hoeveelheid coins die je ontvangt per aankoop hangt af van je huidige Class. Ben je Bronze Member, dan krijg je 15 coins per gespendeerde euro. Hoe hoger je class, hoe meer coins je krijgt per bestede euro. Er is een uitzondering: voor hardware-aankopen ontvang je standaard 550 coins.

Plaats je een pre-order voor een product, dan ontvang je nog eens 500 extra coins!

Coins sparen gaat dus heel snel, zeker wanneer je pre-ordert. Reserveer je bijvoorbeeld een game van €64,98 terwijl je Bronze Member bent, dan krijg je maar liefst 975 coins voor de aankoop van de game, plus nog eens 500 extra coins omdat je het spel hebt gereserveerd. Dat is dus 1475 coins voor één spel. Ka-ching! En dat wordt dus alleen maar meer als je in Class bent gestegen.

Was dit antwoord nuttig?

Wanneer ontvang ik mijn coins en XP na een aankoop?

Je ontvangt de coins op het moment dat je het product hebt afgerekend aan de kassa of, in het geval van een reservering, hebt afgehaald.

Bij een webshop bestelling ontvang je jouw coins zodra deze is verzonden naar jouw adres.

Was dit antwoord nuttig?

Wat zijn Game Mania XP vouchers en hoe gebruik ik ze?

Er zijn twee verschillende vouchers: de automatische voucher en persoonlijke vouchers.

Automatische vouchers

Iedere keer dat je 4000 coins hebt gespaard, krijg je automatisch een kortingsvoucher t.w.v. € 7,50 die je zowel online als in de winkel kunt gebruiken. Deze voucher blijft 60 dagen geldig na automatische activatie en is bruikbaar op het gehele assortiment!

Persoonlijke vouchers

Persoonlijke vouchers zijn speciale aanbiedingen die je zelf kunt kopen met Coins. Zo kan er een voucher zijn die 20% korting geeft op een headset of een die €10 korting geeft op merchandise. Het aanbod van deze vouchers verandert steeds en is te vinden onder de Vouchers-pagina. Zodra de voucher is geactiveerd, kun je deze gebruiken in de winkel of webshop. De geldigheid van deze vouchers verschilt van voucher tot voucher.

Alle Game Mania XP vouchers zijn te gebruiken in de Game Mania winkels en Game Mania webshop.

Zo gebruik je een voucher

Gebruik in een Game Mania-winkel: Meld voordat je afrekent dat je een voucher wil gebruiken voor jouw aankoop. Zo kan de voucher correct worden toegepast.

Gebruik in de Game Mania webshop: Activeer de voucher die je wil gebruiken op deze pagina. Voeg het product toe aan je winkelmandje en selecteer vervolgens in je winkelmandje de voucher die je wil gebruiken. De korting wordt automatisch toegepast.

Was dit antwoord nuttig?

Hoelang blijven coins, XP en vouchers geldig?

Coins blijven een jaar geldig. Na elke activiteit waarbij je coins verdient, wordt de geldigheid opnieuw met een jaar verlengd. Jouw XP, level of class zal nooit zakken en blijft altijd geldig!

De geldigheid van een voucher staat altijd vermeld bij de voucher in het Voucher-overzicht op je accountpagina. De automatische voucher van € 7,50 blijft 60 dagen geldig. Persoonlijke vouchers kun je pas gebruiken zodra je deze aankoopt met je coins en de geldigheid daarvan vind je in je voucheroverzicht. De geldigheid van de persoonlijke vouchers verschilt van voucher tot voucher, dus vergeet deze niet te controleren.

Geen zorgen, we zullen je op tijd per e-mail op de hoogte stellen wanneer je voucher dreigt te vervallen. Weet je even niet waar je je voucher voor moet gebruiken? Je kan ‘m natuurlijk ook gebruiken als voorschot op een pre-order in de winkel.

Was dit antwoord nuttig?

Blijven mijn waardebonnen van het oude spaarsysteem geldig?

Uiteraard! Alle €15-waardebonnen van het oude spaarsystem blijven geldig tot één jaar na uitgifte – daar is niets aan veranderd! Je kunt deze waardebon dus nog gewoon gebruiken bij je volgende aankoop, zolang de geldigheidsperiode niet is verstreken.

Was dit antwoord nuttig?

Ik wilde wat bestellen en nu is mijn voucher verdwenen, wat nu?

Wanneer je iets aan het bestellen bent op de webshop en er gaat iets fout tijdens het betalen of je bedenkt je en keert terug naar je winkelmandje, kan het zijn dat je ingezette voucher niet meer zichtbaar is. Geen paniek! Jouw voucher zal na een aantal minuten (tot een half uur) weer opnieuw in je account staan.

Mocht je voucher na een uur nog steeds niet hersteld zijn, neem dan contact op met de klantenservice via de Contact-knop rechtsonder en we kijken graag met je mee.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Account

Hoe wijzig ik mijn e-mailadres?

Neem contact op met onze klantenservice afdeling via de Contact-knop rechtsonder. Vermeld daarin je oude en je nieuwe e-mailadres, en we zullen je zo snel mogelijk helpen.

Was dit antwoord nuttig?

Ik krijg een foutmelding bij het invullen van mijn postcode, wat doe ik verkeerd?

Je vult eerst de cijfer- en lettercombinatie in van je postcode (bijv. 4818 AJ) en vervolgens je huisnummer in het daarvoor bestemde vak.

Als alles goed gaat, dan vult de website de ontbrekende gegevens dan automatisch in.

Mocht de plaatsnaam toch niet ingevuld worden, neem dan even contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.

Was dit antwoord nuttig?

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Je kan je wachtwoord opnieuw opvragen via deze link.

Vul hier het e-mail adres in van je huidige account en wij sturen automatisch een e-mail waarmee je jouw wachtwoord kan resetten.

Het wachtwoord moet aan een aantal voorwaarden voldoen, namelijk:

  • Minimaal 8 tekens lang
  • Minimaal 3 van de volgende tekens:
    • kleine letter
    • hoofdletter
    • getal
    • symbool

Tips: Je gebruikt het beste geen woorden uit het woordenboek en kies bij voorkeur een wachtwoord dat verschilt van je andere accounts.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe verwijder ik mijn account?

Neem contact op met de Game Mania-klantenservice via de Contact-knop rechtsonder en wij zullen voor alles zorgen.

Vermeld hierbij het e-mail adres van je huidige account.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

USED (Tweedehands)

Wat zijn USED games?

USED Games zijn tweedehandsgames die worden verkocht met 100% garantie én 14 dagen omruilservice! Bij Game Mania vind je een groot assortiment tweedehandsgames voor zeer aantrekkelijke prijzen. Je kan het volledige USED aanbod terugvinden op de site en per filiaal raadplegen. Gebruik hiervoor de filters bij je zoekopdracht.

Uiteraard kan de game dan ook meteen voor je gereserveerd worden via de ‘Afhalen in winkel’-knop, of besteld worden voor thuislevering.

Was dit antwoord nuttig?

Wat betekent de 14 dagen omruilservice bij de aankoop van USED games?

Heb je een game gekocht uit ons groot assortiment USED Games, maar ben je toch niet tevreden over je keuze? Dan kan je op vertoon van je kassabon deze game tot 14 dagen na aankoop éénmalig omruilen voor een andere USED Game!

De 14 dagen omruilservice is niet van toepassing voor webshop orders. Het is uiteraard wel mogelijk om je bestelde USED-game binnen 14 dagen te retourneren en ondertussen een andere game te bestellen. Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen word je binnen 7 dagen terugbetaald. In uitzonderlijke gevallen kan dit tot 14 dagen duren.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik mijn games, consoles en accessoires inruilen voor geld?

Bij Game Mania nemen we de meeste games en consoles over in ruil voor cash geld of een waardebon. Kies je voor een waardebon, dan krijg je er zelfs nog extra waarde bovenop! De waardebon is één jaar geldig en kan in alle Game Mania-winkels worden uitgegeven in het land van uitgifte.

Type Games Consoles Accessoires
PlayStation 4
Xbox One
Nintendo Switch
Nintendo 3DS
PlayStation Vita
Nintendo Wii U
Xbox 360
PlayStation 3
Nintendo Wii ✓* ✓* ✓*
Nintendo DS ✓* ✓* ✓*
PlayStation Portable X X X
PlayStation 2 ✓** X X
Xbox X X X
PC X X X

* Aleen uitbetaald als waardebon
** Alleen geselecteerde titels, alleen uitbetaald als waardebon

Voorwaarden

  • Games moeten compleet ingeleverd worden, dus inclusief handleiding (indien van toepassing) en originele verpakking.
  • Consoles dienen compleet te zijn met de juiste kabels, originele controller en andere bijbehorende accessoires. De originele verpakking is niet verplicht.
  • Consoles en accessoires worden altijd getest. Dit kan tijd in beslag nemen.
  • Oudere sportgames (bijv. FIFA) kunnen mogelijk geweigerd worden omdat deze snel hun waarde verliezen.
  • Game Mania behoudt altijd het recht om de aankoop van een product te weigeren.
  • Lees hier de volledige voorwaarden.

Neem bij twijfel voor alle zekerheid vooraf telefonisch contact op met je lokale Game Mania-winkel!

Opgelet:

In Nederland dien je 18 jaar of ouder te zijn om producten te verkopen aan Game Mania en is legitimatie hierbij altijd verplicht.

Was dit antwoord nuttig?

Hoe weet ik wat mijn spullen waard zijn?

Om te weten hoeveel je precies zal ontvangen zal je even langs moeten gaan bij je lokale Game Mania-winkel.

De waarde wordt door de computer bepaald aan de hand van onze voorraden, de staat van de aangeboden goederen en de actuele nieuwprijs. Hierdoor is het ook mogelijk dat bepaalde games/consoles niet worden overgenomen.

Als je een console wilt verkopen, adviseren we om altijd eerst telefonisch contact op te nemen met de winkel, om er zeker van te zijn dat deze ingenomen kan worden en eventueel een afspraak te maken. Dit omdat de console getest zal moeten worden.

De exacte overnameprijzen worden gratis en geheel vrijblijvend bepaald, maar kunnen niet telefonisch of per mail worden meegedeeld.

Spring dus gewoon even binnen bij een van onze winkels!

Was dit antwoord nuttig?

Wat heb ik nodig als ik games, consoles of accessoires wil verkopen?

Om jouw gebruikte games, consoles of accessoires aan Game Mania te verkopen heb je de volgende zaken nodig:

  • Uiteraard de game(s), console en/of accessoires die je wilt verkopen
  • Een Game Mania-klantenkaart. Deze kan ter plekke gratis worden aangemaakt als je er nog geen hebt.
  • Nederland: Je moet 18 jaar of ouder zijn om producten te verkopen aan Game Mania. Legitimatie is in alle gevallen verplicht.
  • België: Om cash geld te ontvangen dien je 16 jaar of ouder te zijn. Vergeet daarom geen geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Houd er rekening mee dat consoles en accessoires altijd getest worden. Bij drukte in de winkel kan het voorkomen dat dit niet direct mogelijk is. Neem daarom het beste eerst telefonisch contact op met de winkel om een afspraak te maken.

Bij het inruilen van hardware

Als je een console wilt inruilen bij Game Mania, kan je het beste altijd eerst telefonisch contact opnemen met de winkel om zeker te zijn dat er tijd is om de console te testen en of jouw specifieke toestel ingenomen kan worden.

Het is niet noodzakelijk om de originele verpakking mee te leveren bij het inruilen van hardware of accessoires, hoewel dit uiteraard wel gewaardeerd wordt.

Zodra er na het testen akkoord is van beide partijen om het toestel in te nemen, zal Game Mania de console formatteren en alle gegevens van de console wissen.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik een game laten overkomen naar een andere winkel?

Dit kan in uitzonderlijke gevallen in samenspraak met de winkel geregeld worden. Dit is echter zeker geen standaard service die we bieden.

Hiervoor neem je dan ook best zo snel mogelijk telefonisch contact op met jouw lokale store om de mogelijkheid te bespreken.

Was dit antwoord nuttig?

Krijg ik garantie op USED consoles?

Op USED consoles heb je 6 maanden garantie, gerekend vanaf de dag van levering.

Als je de console in een van onze winkels hebt gekocht kan je bovendien ook nog eens gebruik maken van onze 14 dagen omruilservice, waarbij je een USED console binnen die termijn kan omruilen voor een andere USED console van dezelfde waarde.

Indien je de console via de webshop hebt besteld, mag je de console binnen 14 dagen retourneren en heb je binnen die termijn recht op volledige terugbetaling.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Inruilacties

Wat zijn inruilacties en hoe kan ik er gebruik van maken?

Game Mania zet regelmatig acties op waarbij je bijvoorbeeld een of twee spellen kan inleveren en dan tegen een vast bedrag een specifieke nieuwe game meekrijgt.

Er zijn ook acties waarbij je je console of controller aan Game Mania verkoopt en voor een vast bedrag een andere, nieuwe console of controller meekrijgt.

Deze acties noemen we voor het gemak inruilacties.

Je kan via onze website (op de homepage of via de Acties-pagina) altijd zien welke inruilacties momenteel lopen. Je kan hier natuurlijk ook altijd naar informeren in onze winkels!

De voorwaarden kunnen per actie verschillen en daarom kun je deze het beste via de speciale pagina raadplegen die voor elke inruilactie wordt opgezet. Over het algemeen zijn dit de regels:

  • Bij inruilacties voor een specifieke game is er altijd een lijst met games die aanvaard worden bij deze actie. Om gebruik te maken van de inruilactie moeten jouw ingeruilde spellen op deze lijst staan. Bekijk de lijst op de pagina die bij de inruilactie hoort.
  • Ingeruilde hardware moet in goede, werkende staat zijn en inclusief originele controller en alle benodigde accessoires, zoals (oplaad)kabels. De originele verpakking is niet verplicht. Hardware wordt altijd eerst grondig getest.
  • Ingeruilde accessoires moeten in goede, werkende staat zijn, moeten volledig functioneel zijn en geen beschadigingen vertonen. Accessoires worden altijd getest.
  • Lees hier de volledige inruilvoorwaarden.

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Productondersteuning / Garantie

Krijg ik garantie op consoles?

Op al onze consoles zijn naast de geldende fabrieksgarantie ook de wettelijk bepaalde garanties van toepassing. Bij de aankoop van je toestel krijg je steeds een formulier met de garantievoorwaarden mee. De garantievoorwaarden staan ook altijd op je aankoopbewijs afgedrukt.

Was dit antwoord nuttig?

Krijg ik garantie op USED consoles?

Op USED consoles heb je 6 maanden garantie, gerekend vanaf de dag van levering.

Als je de console in een van onze winkels hebt gekocht kan je bovendien ook nog eens gebruik maken van onze 14 dagen omruilservice, waarbij je een USED console binnen die termijn kan omruilen voor een andere USED console van dezelfde waarde.

Indien je de console via de webshop hebt besteld, mag je de console binnen 14 dagen retourneren en heb je binnen die termijn recht op volledige terugbetaling.

Was dit antwoord nuttig?

Waar moet ik op letten bij het kopen van pc-games?

Pc-games kunnen helaas niet geretourneerd worden nadat de verpakking geopend is. Dat komt omdat pc-games eenmalig geactiveerd worden met een code die in de gesloten verpakking zit.

Controleer daarom eerst goed of jouw pc wel geschikt is om het spel af te spelen, voordat je de verpakking opent. Op de productpagina van het spel op onze website of op de officiële website van het spel kun je de systeemvereisten vinden.

Je kan het ook eenvoudig controleren door de naam van de game in te tikken op de website CanYouRunIt. Dit programma geeft meteen aan of je pc voldoet aan de systeemvereisten en waar er eventuele struikelblokken zitten. Controleer ook of je grafische kaart beschikt over de nieuwste drivers. Hiervoor kan je terecht op de site van de fabrikant (bijv. NVIDIA of AMD).

Daarnaast dien je er rekening mee te houden dat pc-games geactiveerd worden middels een speciaal pc-programma, zoals Steam (de meeste spellen), Origin (spellen van EA, zoals De Sims), Rockstar Game Launcher (GTA, Red Dead Redemption), et cetera. Dit zijn gratis programma’s die je eenvoudig kunt installeren middels de bijgesloten instructies bij je spel. Binnen dit programma maak je je eigen account en geef je de activatiesleutel van je spel op, waarna het spel toegevoegd wordt aan jouw account. Middels dit account heb je altijd toegang tot jouw geactiveerde spellen.

Twijfel je nog? Vraag dan steeds raad bij een van onze verkopers of neem contact op met onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder.

Was dit antwoord nuttig?

Wat betekenen de leeftijdspictogrammen op games?

Dat is de zogenaamde PEGI-classificatie. PEGI staat voor Pan European Game Information en is een classificatiesysteem dat bedoeld is om ouders meer zekerheid te geven omtrent de inhoud en de geschiktheid van een spel. Het heeft echter niets met de moeilijkheidsgraad te maken. Voor meer informatie kan je hier terecht.

Was dit antwoord nuttig?

Kunnen jullie mijn console of controller repareren?

Wij bieden geen eigen reparatiediensten aan.

Was dit antwoord nuttig?

Kunnen de krassen op mijn disc worden verwijderd?

We kunnen de meeste krassen op een standaard dvd disc verwijderen met onze disc repair machines. Voor slechts €6 maken we je disc zo goed als nieuw!

Neem vooraf telefonisch contact op met je lokale Game Mania-winkel. Niet alle filialen beschikken namelijk over deze apparaten.

Blu-ray discs, zoals PS3, PS4, Xbox One en Wii U-games, kunnen we helaas niet herstellen.

Was dit antwoord nuttig?

Kan ik tips of advies krijgen?

Zoek je hulp bij het uitzoeken van een game? Wil je graag advies bij het aanschaffen van een nieuwe console? Er is tegenwoordig zoveel aanbod, dat we het goed begrijpen als je je overweldigd voelt.

Al onze winkelmedewerkers zijn gamers in hart en nieren en gepassioneerd over video games! Kom vrijblijvend langs in een van onze winkels als je vragen hebt of advies zoekt en onze medewerkers helpen je graag.

Uiteraard kan je met je vraag ook terecht bij onze  klantenservice voor hulp en advies op afstand. Gebruik hiervoor de Contact-knop rechtsonder.

Je kan je alvast een beetje inlezen met onze Game Mania Academy: een portaal met informatie over alles omtrent gaming. Hier lees je bijvoorbeeld over de verschillen tussen een Nintendo Switch en Nintendo Switch Lite, welke abonnementsdiensten er zijn voor games, welke games geschikt zijn voor kinderen en nog véél meer!

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.

Overige

Kan ik stage lopen of vakantiewerk doen bij Game Mania

Droom je van een stageplaats bij Game Mania, neem dan best even telefonisch contact op met je lokale winkel. Snuffelstages of stages van korte duur zijn helaas niet mogelijk bij Game Mania.

Ook voor vakantiewerk kan je het beste jouw favoriete Game Mania-winkel contacteren.

Veel succes alvast!

Was dit antwoord nuttig?

Ik wil graag werken bij Game Mania. Is er een vacature?

Bedankt voor je interesse in Game Mania!

Onderaan de homepage, via de link 'Werken bij Game Mania', kan je alle openstaande vacatures terugvinden. Deze pagina is niet mobiel bereikbaar.

Vul het contactformulier in en vergeet je cv niet toe te voegen. We wensen je alvast veel succes!

Was dit antwoord nuttig?

Waar kan ik mijn opmerking, suggestie of klacht kwijt?

Heb je een opmerking, een suggestie of een algemene vraag, stuur dan een bericht naar onze klantenservice via de Contact-knop rechtsonder. We proberen zo snel mogelijk op je bericht te antwoorden!

Was dit antwoord nuttig?

Ik zie een artikel op Marktplaats of 2dehands dat via Game Mania verkocht wordt, klopt dat?

Het klopt dat Game Mania ook adverteert op Marktplaats.nl en 2dehands.be. We bieden daarop duizenden USED artikelen aan, met 100% garantie!

Klik je door via de advertentie om te bestellen, dan kom je op de website van Game Mania terecht, waar je het product meteen kan bestellen voor thuislevering of ophaling in een lokale Game Mania store. Het is niet mogelijk om via Marktplaats.nl of 2dehands.be in contact te treden met Game Mania.

Uiteraard kan dit wel via de Contact-knop in de hoek rechtsonder.

Game Mania koopt ook jouw USED (tweedehands) artikelen aan voor een waardebon of cash geld. Dit kan echter alleen via je lokale store. We zullen je dus nooit via WhatsApp, e-mail, telefonisch of een ander kanaal contacteren met de vraag naar je rekeningnummer!

Was dit antwoord nuttig?

Antwoord niet gevonden

Stuur een bericht via de contactknop* rechts onderin je scherm. Wij behandelen elke vraag en voorzien deze zo snel mogelijk van een antwoord!

Ook zijn wij maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 telefonisch bereikbaar via het nummer 0900 0281 (lokaal tarief).

*Als je gebruikt maakt van een adblocker is deze contactknop mogelijk niet zichtbaar.